וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 טיפים מעולים לחיפוש יעיל יותר בגוגל

בן סויסה

18.6.2015 / 9:27

איך מחפשים קבצים מסוג מסוים, איך מחפשים בתוך אתרים ספציפיים, איך מחפשים מילים לשיר שאתם לא ממש זוכרים ועוד - קבלו את הטיפים הכי שימושיים שיש לחיפוש מהיר ואפקטיבי יותר בגוגל. לגזור ולשמור

אילוסטרציה. ShutterStock
כדי למצוא מה שרוצים צריך לדעת איך לחפש./ShutterStock

כשחושבים על חיפוש באינטרנט קצת קשה להאמין שהייתה אי פעם תחרות בתחום - עד כדי כך חזקה שליטתו של גוגל בזירה המקוונת בימינו. עם זאת, רוב משתמשי מנוע החיפוש לא מכירים כל כך את השיטות הקיימות לשיפור תוצאות החיפוש. קבלו שבעה טיפים שיעזרו לכם למצוא בקלות את כל מה שאתם מחפשים.

דייקו את החיפוש שלכם

במידה ותרצו לקבל רק תוצאות בהן מופיע ביטוי מדויק, בין אם צמד מילים או משפט, תוכלו לעשות שימוש במרכאות ("כך זה נראה לדוגמה"). במידה ותרצו עמודים ששתי מילים או ביטויים (או יותר) בהן מופיעות, השתמשו במילה AND ביניהם (מירי AND פסקל, לדוגמה). לחיפוש שלכם יש מילים נרדפות? השתמשו במילה OR במקום AND לאיתור אחת מהחלופות לפחות.

השלימו מילים חסרות בעזרת כוכביות

מחפשים שוב שיר וזוכרים רק חלק מהמילים שלו? לא בטוחים מי היה ראש הממשלה הראשון של ישראל? גוגל המצטיינת בתיקון אוטומטי המאפשר להחליף מילים במשפט או ביטוי בכוכביות, המסמלות למנוע החיפוש להשלים לבדו בעזרת האלגוריתמים המתוחכמים שלו את המידע החסר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מותר לשאול שאלות

לא תמיד חייבים להמציא את הגלגל מחדש, ובמקום לשבור את הראש במחשבה על מילות מפתח אפשר פשוט לשאול את גוגל. למשל, מהו המרחק בין תל אביב וקהיר, מהן הטמפרטורות בחופי זנזיבר, מיהו ראש הממשלה של מלזיה, וכל פרט מידע אזוטרי אחר אותו תבקשו לחשוף. הפיצ'ר ניתן לגישה גם בחיפוש קולי, פיצ'ר שימושי במיוחד בסמארטפון.

גוגל. ShutterStock
חיפוש באתר ספציפי יניב תוצאות מדויקות יותר./ShutterStock

חפשו באתרים ספציפיים

אתרים רבים משלבים תיבת חיפוש של גוגל באתרים שלהם, אבל גם באלו שלא תוכלו לחפש באמצעות שירותי החיפוש של החברה. בתיבת החיפוש, לפני המילים או הביטוי שתרצו לאתר, פשוט כתבו site ואז נקודותיים בלי רווח ואת כתובת האתר בו תרצו לחפש. למשל, חיפוש אחר "site:walla.co.il וידאו ויראלי" יראה לכם תוצאות וידאו רלוונטיות אך רק מאתר וואלה!. תוכלו כמובן לדייק את החיפוש עוד יותר בשימוש ביתר האמצעים שהזכרנו.

חיפוש תמונות הפוך

אפשרות חיפוש התמונות בגוגל פופולרית כמעט כמו החיפוש הרגיל שלה, ומאפשרת הגדרה של פרמטרים מועדפים כמו גודל התמונה ורישיון שימוש חופשי, בין היתר. אך לא רבים יודעים שבדומה לשירות TinyEye מאפשרת גוגל חיפוש הפוך של תמונה שיוביל לתוצאות דומות לה, לעתים רבות באיכות טובה יותר. תוכלו לבחור בין העלאת קובץ תמונה לחיפוש לפי כתובת של תמונה קיימת ברשת. איך מגיעים לשם? הקליקו על טאב "תמונות" וגררו מהמחשב שלכם את התמונה או הדביקו בשורת החיפוש כתובת אתר (URL) של התמונה.

איתור קבצים ברשת

מחפשים טופס רשמי ב-PDF או אולי דווקא קבצי MP3? בדומה לאופן החיפוש באתרים ספציפיים, פתיחת המחרוזת שלכם ב-Filetype: תוביל לתוצאות חיפוש בדמות סוגי הקבצים הרצויים, במידה וקבצים תואמים לחיפושכם נגישים ברשת, כמובן.

חיפוש בטווח מספרים

צריכים לאתר תוכן לגבי אירוע היסטורי מסוים או כתבות מתקופה מוגדרת? מחפשים מוצר בטווח מחירים ספציפי? גוגל מאפשרת גם את זה, על ידי שימוש בשני מספרים המסמנים את הגבול העליון והתחתון, המופרדים בשתי נקודות. מחרוזת החיפוש New netbook 200$..300$, למשל, תניב לכם קישורים למחשבי נטבוק חדשים בטווח מחירים של מאתיים עד שלוש מאות דולר בלבד, כפי שהגדרתם.

יש לכם עוד טיפים ששכחנו? טקבקו.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully