וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: צפייה בחתולים ברשת טובה לבריאות

אילן גלר

18.6.2015 / 10:07

אם יש חיה אחת שאפשר להגיד עליה שהשתלטה על כל חלקה טובה ברשת, זה החתול. סרטונים של חתולים חמודים הופכים ללהיטים ויראליים כמעט מדי שבוע וכעת מתברר שזה גם משפר את איכות החיים

צילום מסך

בכל יום מבלה אומת הרשת מיליוני דקות בצפייה בסרטוני חתולים משעשעים ביוטיוב. בהתחשב בכך שמדובר בתופעה נרחבת כל כך, מעט מפתיע לגלות כי רק עתה מתפרסם מחקר אקדמי המנסה לבחון את השפעותיה. "אם אנחנו רוצים להבין טוב יותר את האפקט של הרשת עלינו כפרטים וכחברה, חוקרים אינם יכולים עוד להתעלם מחתולים", מסבירה עורכת המחקר הפרופסור ג'סיקה גול מייריק מאוניברסיטת אינדיאנה.

והתוצאות? מפתיעות לטובה. מייריק ראיינה וסקרה כ-7,000 אנשים, ומתשובותיהם הסיקה כי צפייה בסרטוני חתולים ברשת מפיגה תחושות רעות, מעודדת רגשית ואפילו מייצרת אנרגיות חדשות להמשך היום. השפעות חיוביות אלו תקפות, אגב, גם לאנשים המגדירים עצמם כאוהבי חתולים, וגם עבור אלו שאוהבים את כל החיות ולאו דווקא את הסוג הפרוותי והמשופם.

בנוסף, לדעת הפרופסור השפעות אלו משמעותיות מספיק בכדי לבטל כל אלמנט שלילי של צפייה בסרטונים בזמן עבודה או לימודים, שכן התועלת הרגשית הנצברת מסייעת לחשיבה ועבודה טובה יותר. מסקנה זו תואמת מחקרים קודמים מהימים שטרם עידן האינטרנט, לפיהם אנשים יבחרו כמעט תמיד לצפות בתכנים שגורמים להם להרגיש טוב יותר, שמסייעים להם לתפקד טוב יותר בחברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully