וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: מחשב ניצח אדם במבחן IQ

אילן גלר

18.6.2015 / 10:19

"ייתכן שאנו נמצאים צעד אחד קרוב יותר לחיקוי מלאכותי של אינטליגנציה אנושית אמיתית", סיכמו החוקרים שהצליחו לפתח תוכנה שהשיגה תוצאות טובות יותר מבני אדם בכול שלוש הקטגוריות של מבחן האינטליגנציה הסטנדרטי

רובוט מהסרט שליחות קטלנית 3. GettyImages
צעד אחד נוסף בדרך לשם?/GettyImages

הרובוטים עשו צעד קטן נוסף בדרך לאינטליגנציה מלאכותית שתשתלט על העולם. לראשונה, הצליח מחשב לנצח בן אדם במבחן IQ סטנדרטי. מבחן שכזה מורכב משאלות המשתייכות לשלוש קטגוריות: היגיון, מתמטיקה וחשיבה מילולית. שתי הקטגוריות הראשונות אינן מהוות אתגר משמעותי למחשב, אך השלישית נותרה עד כה קשה מאוד לתוכנות בשל הצורך להבין מילים בהקשר מסוים.

פרויקט מחקר משותף של מיקרוסופט ואוניברסיטת המדע והטכנולוגיה של סין העלה פיתרון אפקטיבי לבעיה - תחילה המחשב מזהה את סוג השאלה (מילים נרדפות, אנלוגיות, הפכים ועוד), ואז הוא בוחן משמעויות שונות לפי המילים האחרות המופיעות במשפט; תהליך דומה לזה שמתבצע בתוך המוח האנושי. החוקרים בחנו את יכולות המחשב מול 200 בני אדם, והמכונה הצליחה לסיים את מבחן ה-IQ ברוב הפעמים בציון גבוה יותר, בכל שלוש הקטגוריות.

מנהלי הפרויקט ממהרים להבהיר כי למרות ההצלחה המרשימה, מדובר בצעד ראשוני שהדרך ממנו ועד מחשב המסוגל לאותה רמת הבנה כמו של אדם ממוצע עדיין רחוקה. "התוצאות מעודדות ומצביעות כי תוך מתן דגש נכון על טכנולוגיה למידת עומק, ייתכן שאנו נמצאים צעד אחד קרוב יותר לחיקוי מלאכותי של אינטליגנציה אנושית אמיתית", נכתב בסיכום תוצאות הניסוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully