וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לשרלטנים: Etsy אוסרת על מכירת כישופים ולחשים

אילן גלר

21.6.2015 / 9:14

אתר המכירות החליט להרים את הכפפה בכל הנוגע למוצרים שמידת יעילותם מוטלת בספק, בלשון המעטה. מעתה לא ניתן יהיה למכור כישופים, לחשים וקסמים והסוחרים המתפרנסים מכך כבר זועמים

מכשפה. ShutterStock
זה הזמן להסבת מקצוע./ShutterStock

אטסי (Etsy), זירת המסחר הפופולרית למוצרים בעבודת יד, הכריזה במפתיע כי לא תאפשר עוד מכירת "לחשים וכישופים". כלומר מוצרים המתיימרים לספק תועלת כלשהי בעולמות שמעבר לעולמנו הפיזי. יוצרים שפרנסתם מגיעה מייצור קמעות, ספרי כישוף ושלל פלאים למיניהם כבר נתקלו בקשיים משמעותיים ומיהרו להתלונן על אפליה בלתי מוצדקת.

זו אינה הפעם הראשונה בה נדרשת אטסי להכריז על מדיניות רשמית בנושא. בסיבוב הקודם, לפני כשנתיים, החליטה החברה להתיר מכירת מוצרים מטאפיזיים כל עוד יש בהם מרכיב פיזי כלשהו (כלומר - אסור למכור כישוף בפני עצמו, אך מותר למכור אותו אם מתלווה אליו קמע או נר), והבהרה ברורה על כך שהם עשויים שלא לפעול. החוקים הללו כנראה לא חסכו מאטסי תלונות רבות בנושא, ומכאן ההחלטה להחמיר את הפיקוח.

מוכרי הכשפים מתלוננים לא רק על עצם שינוי המדיניות, אלא גם על הדרך בה נעשתה: לטענתם, הם לא קיבלו מאטסי שום אזהרה או בקשה להבהרה בטרם חוקי השימוש באתר השתנו ומוצריהם הוסרו ממנו. חלקם רואים בכך כפיות טובה מצד האתר. "הם בהחלט הרוויחו הרבה מאוד כסף ממכירת כישופים בעבר", כתב אחד המוכרים בפורום הרשמי. אין איזה לחש לביטול ההחלטה?

  • עוד באותו נושא:
  • etsy

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully