וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש באוניברסיטה ביוטה: מסלולי הליכה מיוחדים למסמסים

אילן גלר

21.6.2015 / 9:17

אם יצא לכם פעם להתנגש בעצמים דוממים ובולטים, שהפתיעו אתכם לגמרי, כנראה שהייתם מרוכזים באותו הרגע במסך הסמארטפון שלכם. המוסד החינוכי המקורי הזה בארה"ב החליט לשים סוף לתופעת ההתנגשויות האקראיות

הולכת ומסמסת. ShutterStock
הולכים ומסמסים? אתם בסיכון גבוה ב-61 אחוזים לאבד את הדרך/ShutterStock

כל מי שיש לו סמאטרפון בכיס מכיר את התופעה - אנשים הולכים ברחוב או במסדרונות בניין תוך שהם מרוכזים לחלוטין במתרחש על מסך הטלפון הנייד שלהם, מנותקים מהסביבה ומתנגשים באופן אקראי בהולכי הרגל האחרים. אפשר להתעצבן עליהם, ואפשר לנסות למצוא פתרון פרקטי לסוגיה כמו הפיתרון של אוניברסיטה ביוטה, ארה"ב.

הפתרון שיושם באוניברסיטה הוא סימון מסלולים ייעודיים למסמסים במסדרונות ודרכים מרכזיות. כעת הסטודנטים רשאים לבחור באיזה מסלול ללכת: הנתיב לרצים, הנתיב להולכים ונתיב למי שהולך עם העיניים בתוך המסך. בנתיב הזה מותר ללכת לאט מבלי לשים לב למתרחש ויש בו כלל אחד - אל תפריעו לאחרים בזמן שאתם עושים את זה.

פרט לסימון נתיבים, כבר הספיק העולם האקדמי להתייחס לתופעה במחקרים. כך לדוגמה נמצא כי אנשים שהולכים תוך בהייה במסך הסמארטפון נמצאים בסיכון גבוה יותר ב-61 אחוזים לאבד את דרכם ואף לא להגיע כלל ליעד. מחקר אחר שנערך בארה"ב העלה כי כמות המאושפזים בחדרי מיון עקב תאונות הקשורות במכשירי סלולר שילשה עצמה בין השנים 2004 ל-2010, כשצעירים בני 16 עד 25 נמצאים בקבוצת הסיכון הגדולה ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully