וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חור באבטחה: גולשים בכרום? גוגל יכולה להאזין לכל מה שקורה בחדר בלי רשות

אילן גלר

23.6.2015 / 9:51

טענה מקוממת וחסרת תקדים נשמעה השבוע מפיו של ריק פאלקווינגה, יושב ראש מפלגת הפיראטים בשוודיה. לדבריו, פיצ'ר של פקודה קולית מאפשר לענקית החיפוש להתחבר למיקרופון במחשב ולהאזין לכל מה שקורה סביבו. בגוגל טוענים: אנחנו יכולים אבל אנחנו לא עושים את זה

גוגל. ShutterStock
עד כמה אתם סומכים על גוגל?/ShutterStock

ריק פאלקווינגה, יושב ראש מפלגת הפיראטים השוודית, פרסם במגזין האבטחה Privacy News Online מאמר המכה גלים ברשת. הטענה שאותה הוא מעלה פשוטה ומקוממת: גוגל מרשה לעצמה להאזין דרך מיקרופון המחשב לכל משתמשי הדפדפן הפופולרי כרום, מבלי ליידע אותם בכך - ומבלי לחשוף את פיסת הקוד האחראית להאזנה במסגרת מחויבותה לקוד פתוח.

לדברי ריק, הרמז שהוביל אותו לתגלית היה דיווח על באג שגורם לכרום להוריד מיד לאחר התקנתו תוכנה נוספת בעלת גישה למיקרופון והקלטת אודיו. אותה תוכנה מאפשרת לכרום לענות לשאלות קוליות כשפונים אליו בפקודה "אוקיי גוגל" המוכרת ממכשירי האנדרואיד, אלא שלטענת ריק לא הובהר למשתמשים כי גוגל מרשה לעצמה גישות שכאלה, שלא לדבר על הקלטת שכל מה שנעשה בחדר בזמן השימוש בדפדפן.

גוגל, מצידה, ממהרת להבהיר כי למרות שתיאורטית יכולה התוכנה להאזין לכל התרחשות, בפועל אין לה כל כוונה לעשות זאת והשימוש היחיד בה הוא, כאמור, לצורך פקודות חיפוש קולי. בין אם מדובר לדעתכם בהסבר המניח את הדעת או תירוץ להתנהגות בעייתית, הרעיון שאותו מעלה פאלקווינגה בסיכום מאמרו בהחלט נשמע כמו פתרון מצוין לחשדות מעין אלה: הוספת כפתור פיזי לצד המיקרופון בכל מחשב, המאפשר כיבויו מבלי שהמשתמש יאלץ להסתמך על הגדרות מערכת ההפעלה.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל
  • כרום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully