וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפליקציות שזוללות לכם הכי הרבה סוללה

24.6.2015 / 6:04

אם גם אתם מוצאים עצמכם זועקים לשמיים: "למי יש מטען?" לפחות כמה פעמים בשבוע, כנראה שאתם עושים שימוש מקביל בכמה מהאפליקציות הבזבזניות יותר שיש לסמארטפונים להציע. אלה הם החשודים המרכזיים

פייסבוק בסמארטפון. ShutterStock
העדכונים השוטפים האלה עולים לכם בחיי סוללה./ShutterStock

נומופוביה - הפחד המשתק מפני אובדן קשר עם מסך המגע של הסמארטפון שלנו - מעוגן בעוצמה במציאות שלנו כיום. עקב האכילס של מרבית המכשירים בשימוש כיום, בעיקר אלו מדורות קודמים שכבר עשו עם הסוללה כמה מאות (אם לא אלפי) סיבובי טעינה, הוא עדיין יכולת הסוללה לעמוד בכישורי המכשירים המתקדמים והאפליקציות התובעניות.

משתמשי אייפון ואנדרואיד לא חסינים לאפליקציות עתירות פיצ'רים, השואבות תוכן רב מהרשת, נעזרות ביכולות כמו רכיב ה-GPS או מתעדכנות באופן תדיר, ממדיה חברתית, דרך שירותי הודעות ועד עדכונים מהענן. כעת נשמעת גם ביקורת רבה על כך שב-iOS סגירת אפליקציות למעשה עלולה לגמור למשתמשים את הסוללה מהר יותר מאשר השארתן פועלות ברקע.

האמת היא שלא פשוט להימנע משימוש בכל האפליקציות החשודות בזלילת הסוללה אבל אם חייכם ללא סוללה אינם חיים, כדאי שתדעו לפחות מי האשמים העיקריים שמקצרים את זמן פעולת הסמארטפון שלכם. עצה שלנו: נסו לפחות לצמצם את השימוש בכמה מהם במקביל.

Facebook

האפליקציה הכבדה של הרשת החברתית הפופולרית השתפרה בהרבה מאז שיישום הצ'ט הנפרד שלה Facebook Messenger נכפה על חצי עולם, אבל זה לא גוזל משתי האפליקציות את תואר זוללות המשאבים הגדולות, שמותקנות כמעט על כל סמארטפון. בין טעינת של תכני הפיד האינסופיים, למעבר לסרטונים ישירות ממנו, לריענון הבלתי פוסק אחר הודעות ועוד - אפליקציית פייסבוק היא קוטלת הסוללה העיקרית עבור רובנו, כשהמסנג'ר שלה מזנב מאחוריה בכבוד בקטגוריה.

WhatsApp

מקבוצות נוסח "הורי גן פשוש" דרך תכתובות פרטיות עם כל העולם, WhatsApp מזמן הלכה בדרכן של הרבה אפליקציות שימושיות, שצמחו מעבר לצורך והפכה למפלצת גוזלת משאבים, שלא מפסיקה לדרוש את תשומת הלב שלנו - ושל הסוללה שלנו. העדכונים המיידים וכמות ההודעות שהיא דוחפת הופכים אותה לאפליקציה מסוכנת במיוחד לאורך חיי הסוללה בין טעינות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
סוללה חלשה. ShutterStock
אבל רק אמצע היום!/ShutterStock

Skype ו-Kik

שירות ההודעות והווידאו צ'ט הפופולריים, בדומה ל-WhatsApp, נשענות על הודעות פוש (דחיפה) מרובות ועל יותר הזרמה בממוצע של תכני וידאו משירותי הודעות אחרים, המכבידים מאוד על הסמארטפון ומכלים את משאבי הסוללה. גורם נוסף הזולל סוללה הוא השימוש הקבוע במסך, שלא נכבה במשך כל השידור. כשחושבים על זה שבמכשירים רבים פועלות זו לצד זו גם פייסבוק, גם WhatApp וגם Kik או סקייפ, וכנראה שגם עוד מהאפליקציות הבאות ברשימה, פלא שאנחנו בכלל מצליחים לשרוד מטעינה לטעינה.

Movit

אפליקציית התחבורה הציבורית הייתה כבדה מאוד גם קודם אבל עכשיו, לאחר שעברה לאחרונה עדכון היא כמעט בלתי שמישה, בעיקר מבחינה פונקציונלית. מוביט עדיין ממשיכה להכביד על משאבי המכשיר ולכלות סוללה כאילו אין מחר. בין טעינת המפות, איתור ה-GPS, והפיצ'רים החדשים שנועדו לקדם פעילויות שיווקיות יותר מאשר לשרת את צרכי המשתמשים (כנראה) לא ברור מה יותר מתבזבז - הזמן שלנו או הסוללה. לפחות בזירה הזו, נמצא פתרון זמני: איפה-בוס היא חלופה שהתקלקלה בעבר וחזרה לתפקד, שאמנם גם תכה בסוללה שלכם, אבל תעשה זאת בממשק צנוע בהרבה, שגם עובד כמו שצריך.

Waze ו-Google Maps

תוכנת הניווט החברתית הבינלאומית עושה שימוש כבד ברכיב ה-GPS מטבעה, אבל הרכיב החברתי שלה, המורכב משלל דיווחים בזמן אמת ועדכונים לפי מצב התנועה הוא זה שסוגר את הפינה ותורם לקיצור חיי הסוללה באופן דרסטי. גורם נוסף הוא זמן השימוש הארוך בה בממוצע והעובדה שהמסך לא נכבה לאורך כל הנסיעה. אם מאיזו סיבה אתם בלי מטען ברכב, או מנחים נהג כנוסע מלווה, נסו להימנע מהקלקה בטעות על אינספור התוספות השיווקיות שצצות סביב המפות ומכבידות על המכשיר שלכם. גם Google Maps נחשבת לזוללת משאבים בשל שימושה בשירותי לוויין, אך אם אינכם מעוניינים ביכולת החברתית והפרסומים של waze, ורוצים מפה נטו, זו האפשרות העדיפה כנראה.

מטעין את הטלפון. ShutterStock
למי יש כבל?!/ShutterStock

Spotify

Spotify הוא המוביל מבין שורה של שירותי הזרמת מדיה, בדומה לסאונדקלאוד, וכפי שצפוי להיות שירות "אפל מיוזיק" החדש שיושק בסוף החודש. השירות המאפשר האזנה למוזיקה עם ממשוק למדיה חברתית ומתבסס על העברת קבצי מדיה כבדים למדי, לרוב בחיבור ל-Wifi שבעצמו מכלה משאבי סוללה. Spotify עומדת בראש רשימת האפליקציות זוללות הסוללה שפרסמה בתחילת החודש חברת AVG, אך בניגוד לפייסבוק שתמשיך לכלות את הסוללה שלכם גם כשהיא סגורה, זו לפחות תכלה משאבים רק בזמן הזרמת המדיה בפועל.

אפליקציית המצלמה ו-Instagram

היא אולי נראית תמימה אבל בזמן שהיא במצב היכון, מצלמת סטילס או חמור מכך - פיצ'ר הווידאו, המצלמה מכלה סוללה יותר מכל אפליקציה. שזו הסיבה בגללה בחו"ל נראה לכם כאילו היא אוזלת פי שניים יותר מהר. זה תופס כמובן גם לאפליקציות העושות שימוש במצלמה כמו Instagram, המוסיפה עליה את הממשוק החברתי לפייסבוק ולמערכת העצמאית שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully