וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחיץ: פייסבוק יכולה לזהות אותנו בתמונות גם אם פנינו מכוסות

אילן גלר

24.6.2015 / 13:06

פיצ'ר חדש שמתכנתי הרשת החברתית עובדים עליו יסתום סופית את הגולל על הסיכוי שלנו להישאר אנונימיים בפייסבוק. מתברר שלמחשב לא כל כך קשה לזהות אותנו באמצעות הבגדים, תנוחת העמידה ועוד סימנים מזהים שמאפיינים אותנו

ג'ינג'ית. ShutterStock
חצי פנים זה משחק ילדים בשביל פייסבוק./ShutterStock

חשבתם שטכנולוגיית זיהוי הפנים של פייסבוק היא פגיעה חמורה בפרטיותכם? אולי כדאי שתשבו - החברה עובדת על פיתוח אלגוריתם חדש שיצליח לזהות אתכם בתמונות גם אם פניכם מכוסות לחלוטין. למרות שהטכנולוגיה החדשה מוגדרת ניסיונית, ורחוקה מהשקה מסחרית, כבר עכשיו עומד אחוז הזיהוי המדויק של הרשת החברתית על כ-83 אחוזים. או במילים אחרות: גם אם אנחנו לא מתויגים, פייסבוק יודעת לזהות את רוב הגולשים בתמונות שמתפרסמות.

האלגוריתם של פייסבוק פועל באופן דומה למוח האנושי. כאשר הוא מזהה פנים מוסתרות, הוא מנסה לאתר פרטי זיהוי אחרים, שעשויים לרמוז על זהותו של אדם: סגנון השיער, תנוחות עמידה טיפוסיות, סגנון הבגדים ומבנה הגוף. מתברר שפרטים אלו בהחלט ניתנים לזיהוי וקטלוג במערכת ממוחשבת, למקרה שתהיתם לאן הגענו עם פיתוח אינטליגנציה מלאכותית. וגם כנראה שאנחנו לא ממש מקוריים בבחירות הבגדים שלנו.

שאלת הפרטיות המרכזית שעולה כתוצאה מהפיתוח החדש נוגעת כמובן לזכותם של אנשים להימנע מזיהוי אוטומטי. האם הוגן לזהות ולתייג אדם שכיסה את פניו בכוונה - ומכאן לא מעוניין בזיהוי שכזה? על השאלה הזו תאלץ פייסבוק לענות באופן משכנע אם תבחר לשלב את הטכנולוגיה החדשה במוצריה, דבר שלא צפוי להתרחש בשנה הקרובה. מצד שני, פייסבוק טוענת תמיד שמי שלא רוצה להיחשף שלא ייכנס לאינטרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully