וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכיחו שהוא אשם: ארגן עסקאות סמים בעזרת אימוג'י

אילן גלר

25.6.2015 / 7:05

צעיר אוסטרלי שנעצר בחשד לסחר בסמים עשה חיים קשים לתביעה, שתיאלץ להוכיח שכל האייקונים החמודים האלה הם בעצם קוד מסודר. אנחנו רק מחכים לפתיחת המשפט כדי לראות איך הם מתכוונים להקריא את כל האימוג'ים בתור ראיות

אילוסטרציה. ShutterStock
סמיילי, סמיילי, מזרק, מזרק./ShutterStock

בבריסביין שבאוסטרליה עתיד להיפתח בקרוב משפטו של רייגן פיטר יואיט בן ה-19, המואשם בסחר בסמים. לטענת המשטרה, ניהל רייגן מביתו רשת הפצה של סמים קשים, בהם קריסטל מת' ואקסטזי. הטוויסט? למשטרה אין אפילו תיעוד אחד של עסקה כזו. למעשה כל מה שיש לחוקרים זה הרבה מאוד התכתבויות עם אימוג'י צבעוניים.

בלשי המשטרה, שהחרימו את מכשיר הטלפון הנייד של רייגן, והעתיקו את היסטוריית ההודעות ממנו, טוענים כי בשיחות בינו ובין לקוחותיו החליפו סימני אימוג'י שונים ומוסכמים מראש את שמותיהם המפורשים של הסמים האסורים. באופן דומה הוסכם גם על המחיר וזמן ביצוע עסקת המכירה, לא במילים אלא בקוד המורכב כולו מאייקונים משעשעים.

טענת הנגד המוצגת על ידי עורכי הדין היא כי פרשנות המשטרה לשיחות הלא טקסטואליות הללו רחוקה מהמציאות, ובכל אופן לא נמצאה שום כמות של סמים בביתו של הנאשם, שעשויה להוכיח כי אכן עסק בסחר בסמים בכמויות גדולות. הדיון המשפטי המעניין הזה צפוי להתחיל בחודש אוגוסט, ועשוי בהחלט להשפיע על עולם הטכנולוגיה והפתיחות המותרת בתוכנות לצ'אט פרטי.

אנחנו רק מקווים שנוכל להציץ בתמלילי הדיונים בבית המשפט, כדי לראות איך מתכוונים עורכי הדין והתובעים להקריא את כל האייקונים שנאספו כראיות מפלילות.

  • עוד באותו נושא:
  • אימוג'י

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully