וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החקירה שמנהלים הגולשים: מי שרף את ג'סיקה צ'יימברס?

29.6.2015 / 6:01

חצי שנה לאחר הרצח המזעזע של הצעירה האמריקנית, הגולשים עדיין מנסים לדלות פרטים ממקורות שונים ולחשוף את האמת. האם המאמץ הקולקטיבי ברשת מסייע לפיתרון התעלומה או שאולי פוגע במאמצי המשטרה?

צילום מסך

רציחתה המזעזעת של הנערה האמריקנית, ג'סיקה צ'יימברס, הסעירה את ארה"ב וגרר גם תגובה קשה ברשת. חצי שנה לאחר מכן, המשטרה עדיין לא יודעת מי שרף אותה למוות ונדמה שהחקירה נמשכת הרבה יותר במרץ באינטרנט - על ידי לא אחרים מהגולשים עצמם - בקמפיין שזכה להאשטאג #JusticeForJessica.

ההתמהמהות המשטרתית בחשיפת הרוצח (או הרוצחים) הביאה גולשים וגולשות מכל העולם לנסות ולחשוף את פתילי המידע הקשורים בחקירה ובאירועים שקדמו לרצח, תוך כדי הטרדת המשפחה האבלה. כרגע לא ברור כלל האם הבלשים החובבים תורמים לקידום פיתרון התעלומה, או אולי גורמים לכך שלא יתגלה לעולם מה באמת קרה לג'סיקה.

גולשים שדלו פרטי מידע שפורסמו בכלי התקשורת המודפסים והמקוונים החלו לפנות לחברים, מכרים ובני המשפחה האבלים, בהודעות חסרות רגישות בלשון המעטה, כפי שסיפרה האם ליסה בראיון. לדבריה, היא קיבלה מסר ממישהי זרה בפייסבוק, שהייתה סקרנית ולא הצליחה לעמוד בפיתוי לברר האם דיווחי הזוועה שקראה אכן נכונים.

"היא נשרפה בחיים, האצבעות שלה נעלמו, העור שלה נעשה פריך והתחיל לנשור, הלשון שלה נעלמה והיא מתה לבד – קוראת לעזרה, שהגיעה מאוחר מדי", כתבה הגולשת לאם ההמומה, והסבירה שהיא צריכה לדעת אם כל זה נכון כדי לעזור בחקירה, שאולי לעולם לא תיפתר בלעדיה.

גולשים מפורומים אינטרנטיים שונים עדיין עוסקים בתעלומת הרצח, שהתרחש בדצמבר, ואחד הגורמים שהביאו למבול הבלשים הפתאומי הזה הוא פרס בסך 54 אלף דולרים שהוצע בתמורה למידע שיוביל לפיתרון הרצח. כעת מידע חדש - אמיתי, חלקי או בדוי לחלוטין - עולה לרשת מדי כמה שעות על ידי אותם בלשים מקוונים, חלקם חוקרים פרטיים ולחלקם אינטרס ברור לשתול רמזים מבלבלים בכוונת תחילת, כדי להסיט את שאר הגולשים מהתשובה האמיתית לשאלה שמעסיקה את הרשת.

גולשים רבים ניצלו את העובדה שניתן היה לאתר בקלות אנשים הקשורים לפרשה, ולזירת הרצח - עיירה בת 512 נפשות בסך הכול. כך הגיעו גולשים לחשבונות פייסבוק של קרובי משפחה, צעירים ששמם פורסם כאויבים מעברה של ג'סיקה או חשודים פוטנציאליים. דרכם השיגו חלק מהגולשים מספרי טלפון ומידע פרטי נוסף, והכול הגיע בסופו של דבר לאינטרנט. המעורבים השונים קיבלו אינספור הודעות "חקירה" בשלל אמצעי התקשורת שפרטיהם נחשפו, עד רמת ההטרדה.

בין היתר התקבלו בקשות לרישומי שיחות טלפון בליל הרצח, תהיות לגבי סוג רכב הדומה לזה שנראה בזירת הפשע, האשמות בדבר אי-מענה בזמן, שמעיד בטח על טיוח, ועוד תהיות שרלוק-הולמסיות באדיבות הגולשים. בשלב הזה נראה שחלק כל כך נשאבו לפרשה שהם לא שמים לב לכל הקווים האדומים שנחצים תוך כדי החקירות ולנזק הגדול שהם גורמים למשפחה ולחקירה שהמשטרה עדיין עורכת.

עמוד הפייסבוק Justice For Jessica, שהקימה המשפחה, מונה כעת יותר מ-150 אלף עוקבים. לטענת המשפחה, בחודשים אחרונים היא אינה זוכה לשיתוף פעולה או קיבלה מידע חדש מהמשטרה.

החקירה המקוונת נמשכת עדיין בעוצמה גבוהה אך היא בעיקר מעידה גם על האופן בו זוכות נשים צעירות ולבנות, כמו ג'סיקה, להבלטה בכלי התקשורת האמריקניים ולתשומת הלב של הגולשים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

הודעת המשפחה

Everyone has been wondering why no one has hired private detectives, etc. We just want to clarify that some have reached...

Posted by Justice For Jessica on Wednesday, June 24, 2015
  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully