וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים: אי אפשר להתמכר לפורנו באינטרנט

אילן גלר

29.6.2015 / 11:07

רבים יעידו על עצמם שהם מכורים לתכנים פורנוגרפיים אבל מחקר חדש, שבחן את הפעילות במוחם של גברים ונשים בעת צפייה בפורנו, מראה שלא מדובר בתהליך דומה להתמכרות לסיגריות או אלכוהול

מקור: יוטיוב

למרות שברחבי העולם פועלים מאות מוסדות פרטיים (חלקם במימון זרמים דתיים שונים) המבטיחים גמילה מהתמכרות לפורנו, ולא מעט אנשים יעידו על עצמם שהם מכורים, העולם המדעי כלל איננו מכיר בקיומה של התופעה. כעת התפרסמו תוצאותיו של המחקר המקיף ביותר בנושא עד כה, וגם אלו מביאות עמן מסקנות חד משמעיות ומפתיעות - אי אפשר להתמכר לפורנו, לפחות לא באופן שבו בני-אדם מתמכרים לסיגריות, אלכוהול או ריגושים אחרים.

המחקר החדש בחן 122 גברים ונשים, כמחצית מהם דיווחו על "בעיות הקשורות בצפייה בפורנו" טרם כניסתם למדגם. הנבדקים נסרקו באמצעות מכונת EEG, המתעדת את הפעילות החשמלית במוח, בעת הצפייה בתמונות בעלות אופי אירוטי.

החוקרים ניסו לבדוק האם אותם אזורים במוח, שפעילות מואצת בהם משויכת בדרך כלל להתמכרות, יציגו פעילות באופן דומה גם בעת הצפייה בתכנים פורנוגרפיים.

התוצאות הותירו מעט מקום לפרשנות. בקרב רוב המשתמשים, כולל אלו שדיווחו על עצמם כמכורים, לא נצפתה פעילות מוחית מוגברת. למעשה, הפעילות המוחית באזור הקשור להתמכרות דווקא הצטמצמה בעת הניסוי, דבר הרומז על תגובה הופכית לתכני פורנו. "זה פשוט לא נכון לכנות פורנו כממכר, מנקודת מבט מדעית", מסכמת עורכת המחקר הדוקטור ניקול פרוז.

כמו כן, התוצאות של המחקר הזה מתיישרות עם הצהרות התאחדות הפסיכיאטרים האמריקנית (APA), לפיה אין די עדויות כדי להגדיר התמכרות לסקס ולפורנו כבעיה פסיכיאטרית אמיתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully