וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפדיחה הגזענית של גוגל: תייגה אפרו-אמריקנים כגורילות

אילן גלר

1.7.2015 / 11:35

שירות התמונות החדש Google Photos כנראה צריך עוד מקצה שיפורים. מערכת זיהוי הפנים והתיוג האוטומטיים הצליחה להביך את ענקית החיפוש, שמיהרה להתנצל

לפני כחודש הכריזה גוגל על שירות התמונות החדש שלה, שזכה להערכה רבה מצד העיתונות הטכנולוגית. Google Photos המחודש מציע נפח אכסון בלתי מוגבל לתמונות איכותיות, אפליקציות מרשימות למכשירי אנדרואיד ואייפון, וגם מערכת לזיהוי אוטומטי של פנים ומקומות - אלא שזו האחרונה, כך מתברר, סובלת עדיין מחבלי לידה קשים.

ג'קי אלקין, מתכנת בן 21 המתגורר בניו-יורק, אימץ בשמחה את השירות אך גילה לחרדתו כי כמה מהתמונות המשותפות שלו עם ידידתו, כהת עור כמוהו, סווגו על ידי גוגל באופן אוטומטי כגורילות. אלקין פנה לגוגל דרך טוויטר, וזכה כמעט מיד למענה מצד יונתן זינגר, המעצב הראשי של האפליקציות החברתיות. התקלה תוקנה בתוך כמה שעות, והשניים זכו גם להתנצלות פומבית ברשת המיקרו-בלוגינג.

"אנחנו מאוד מצטערים שזה קרה, ונקטנו בפעולות מידתיות על מנת למנוע מהתופעה להתרחש שוב", נמסר מגוגל. "ברור שיש לנו עוד הרבה עבודה, בכל הנוגע לזיהוי אוטומטי של תמונות, ואנו בוחנים כיצד ניתן למנוע מטעויות כאלה לחזור על עצמן בעתיד". ג'קי, אגב, אינו חושב שלאלגוריתם של גוגל היו כוונות גזעניות כמובן, אם כי הוא מעלה חשד כי החברה הקדישה תשומת לב רבה יותר לוודא שהזיהוי האוטומטי של משתמשים בעלי עור בהיר יפעל כהלכה, מטעמיה המסחריים.

ההתנצלות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בראש רשימת הבאגים"./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully