וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משמעות החיים לפי האינטליגנציה המלאכותית של גוגל

אילן גלר

5.7.2015 / 8:01

בניגוד למכונות אחרות מסוגו, רובוט השיחה של ענקית החיפוש והטכנולוגיה ("צ'אט-בוט") מצליח להפתיע בתשובות פילוסופיות. כנראה זה מפני שהוא לומד להתפתח באמצעות סקירה של פורומי תמיכה טכנית וכתוביות של סרטים

רובוט מחזיק גולגולת. ShutterStock
רובוט או לא להיות./ShutterStock

"צ'אט-בוט" היא בדרך כלל תוכנה, לא מורכבת במיוחד, המנסה לחקות דיאלוג אנושי באמצעות מספר מוגבלת של תשובות מוכתבות מראש (כמו הנציגים און-ליין המוכרים באתרים בעברית). לרוב לא עובר זמן רב בטרם תשובות המכונה חוזרות על עצמן, או הופכות ללא-הגיוניות אך צמד חוקרים מגוגל החליט לנסות גישה מעט מתוחכמת יותר ליצירת רובוט לשיחות עם בני-אדם, והתוצאות אותן הם מציגים במסמך המחקר שלהם מרשימות למדי.

החידוש העיקרי בצ'אט-בוט של גוגל היא כמות המידע האדירה שהוזנה אליו, מיליוני מילים ומשפטים מהן יכל ללמוד כיצד להגיב לשאלות. שני מאגרי המידע שנבחרו הם שיחות תמיכה טכנית במוקד שירות, וקבצי הכתוביות של סרטי קולנוע קלאסיים. כך הצליחה התוכנה לענות לעניין הן לשאלות בנושאי בעיות עם מחשבים, והן לשאלות בנושאים פילוסופיים מעמיקים.

לדוגמה, לשאלה מה הטעם להיות אינטליגנטי? ענה המחשב "להבין מה השאלה הזו אומרת". מה הטעם במוות? "הוא גורם לך לחיות באמת" ענתה האינטליגנציה המלאכותית הצעירה בלי לחשוב פעמיים. מה דעתך על מסי? "הוא שחקן מעולה". לעתים במהלך הבדיקות נתקבלו גם תשובות לא הגיוניות ומבלבלות, מהסוג שאנו מצפים לקבל בתוכנות שכאלה, אך החוקרים טוענים כי בסופו של דבר הושגה התקדמות מעניינת בכל הקשור למערכות מחשב לומדות - וחיקוי המחשבה האנושית.

כשנשאל היכן אתה, ענה הרובוט: "באמצע שומקום", ולגבי השאלה שמטרידה את המין האנושי מאז הזדקף האדם לראשונה על שתי רגליו: המטרה בחיים, לפי הרובוט של גוגל, היא לשרת את טובת הכלל; ומשמעות החיים - "לחיות לנצח".

רובוט מהורהר. ShutterStock
אני חושב משמע אני קיים?/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully