וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגולשים התגייסו - תרופה מצרפת נשלחה לשירה בת ה-4

7.7.2015 / 11:51

הרופא שלח את לירן דקה-בראמי לחפש בעצמה תרופה, שאינה משווקת בארץ אך נמכרת בצרפת בזול. היא פנתה לפייסבוק לעזרה ותוך פחות מיממה זכתה למאות תגובות ועזרה אמיתית. האמון שלנו בבני אדם הושב לפחות ליום אחד

שירה בת ה-4. Facebook, צילום מסך
שירה בת הארבע./צילום מסך, Facebook

הרבה מעבר לתמונות של חתולים וממים מזנים שונים, פייסבוק הוכיחה פעמים רבות בעבר את כוחה כרשת חברתית אמיתית; כזו של מחאה ושינוי פוליטי לעתים, אבל גם של ערובה ועזרה הדדית, שפעמים רבות נדרשת כשהרשויות מגלות אזלת יד.

לאחר שנתקלה, לדבריה, בקשיים רבים להשיג עבור בתה בישראל את התרופה "אוריקולורום", שנועדה בין היתר לשימוש לטיפול באוזן לפני ואחרי ניתוחים (ואינה נפוצה בבתי המרקחת בארץ), פנתה לירן דקה-בראמי לגולשי פייסבוק לעזרה.

שירה, בתה בת ה-4 של לירן, מאושפזת מזה כשבועיים בבית חולים עם טיפול אינטנסיבי לחיידק באזור האוזן, שאינו מגיב לתרופות הנפוצות בישראל. ד"ר אייל יחזקאלי, מומחה לאף-אוזן-גרון, הנחה את לירן לאתר את התרופה האנטי-בקטריאלית, אנטי-פטרייתית ואנטי-דלקתית, הנמכרת בצרפת בשבעה יורו בלבד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תחילה העלתה לירן פוסט אישי, שזכה ל-34 לייקים, ולאחר מכן החליטה לכתוב פוסט נרחב יותר גם בקבוצת "פשפשוק-למסירה", שזכה עד כה למאות תגובות ומאות לייקים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם הפעם לא הכזיבו הגולשים הישראלים: תוך שלוש דקות בלבד פנה ללירן הגולש Jakob Cohen שכתב "שנייה. אני אנסה לעזור לך", ועדכן תוך שש דקות בדיוק שהעניין סגור. כהן שלח חברה שגרה בצרפת לרכוש שלוש חפיסות של התרופה, אבל דיווח בהמשך שהעלילה הסתבכה, כשהחבילה יורטה על ידי הדואר הצרפתי בבקשה לאישורים הנדרשים למשלוח תרופות.

במקביל המשיכו גולשים רבים אחרים להציע את עזרת חבריהם וקרובים, שאמורים להגיע מצרפת לארץ הקודש בימים הקרובים, בעוד אחרים הציעו אלטרנטיבות לרקיחת תרופות קשות להשגה באופן פרטי, ובתי מרקחת מקומיים בודדים בהם יש סיכוי למצוא אולי את התרופה.

בין היתר נרשמו הצעה אחת למשלוח בפדקס במקום הדואר הצרפתי, הצעה לתפילות במקום תרופות ועוד תגובות עמוסות כוונות טובות, לצד תמונות של התרופה שקנו גולשים, שניסו לאתר את לירן לתיאום משלוח. מחיפושים עולה כי המחסור בתרופה ידוע ומוכר מזה שנים, ובכל פעם נדרשים מטופלים למצוא פתרון יצירתי אחר לאיתור התרופה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני פחות מיממה עדכנה לירן בתגובה בפרופיל שלה כי התרופה נקנתה ונמצאת בדרכה לישראל. נראה שגולשי "פשפשוק-למסירה" (מעל 100 אלף חברים), אחת משלל קבוצות היד-2 של פשפשוק, שהפכה מזמן למרחב לבקשות עזרה פרטיות מסוגים שונים (שרובן נענות בנדיבות על ידי הגולשים), עשו את העבודה גם הפעם.

חשוב לזכור (והלוואי ולא נצטרך), אם אי פעם תזדקקו לתרופה קשה להשגה, שווה לבדוק את אחת האופציות שהציעו הגולשים בתגובות, שירות ייחודי לייבוא תרופות אישי הדורש אמנם יותר זמן מרכישה מעבר לדלפק בית המרקחת, וטופס חתום על ידי רופא, אבל יכול לסייע במקרים כמו זה, בהם התרופה הנחוצה אינה משווקת בישראל, או שהופסק שיווקה מסיבה כלשהי.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully