וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנון ומשעשע: מחאת הפטמות סוחפת את הרשת

7.7.2015 / 15:32

לתנועת "שחרור הפטמה הנשית" הגלובלית הצטרפה מחאה חדשה ושנונה, הנכנסת חזיתית במדיניות המפלה של הרשתות החברתיות. נשים עירומות - עם פטמות של גברים, בעבודת הפוטושופ הכי גרועה שאפשר

מחאת הפטמות כובשת את הרשת/YOUTUBE

נשים שמאסו ברשתות החברתיות, שמסירות את תמונות החזה החשוף שלהן, החלו להדביק פטמות גבריות כדי לכסות את השדיים שלהן. הרעיון נהגה במקור על ידי האמנית מיקול חברון, שפרסמה תמונת מחאה לראשונה לפני לא מעט זמן אבל צברה פופולריות רק בחודש האחרון.

מאז הפכה המחאה שלה לפופולריות ברשת וסחפה נשים נוספות הקוראות "לשחרר את הפטמה", יחד עם התנועה הפמיניסטית הגלובלית שמתנגדת לצנזורה של הגוף הנשי. מאחורי המחאה הזו עומדת שאלה אחת פשוטה: למה פטמות נשיות אסור ופטמות של גברים מותר?

באינסטגרם, שמתירה פרסום עירום נשי רק במסגרת אמנותית, מתנהלת המחאה באמצעות ההשטאגים המשויכים למאבק הכללי לשחרור הפטמה במרחב הווירטואלי. הדבקת הפטמות הגבריות היא רק האחרונה בשורה של תרגילי פוטושופ שנונים שמטרתם להראות, בצורה הכי מופגנת שניתן, שכתם קטן לא הופך את התמונה לפחות מינית אלא רק משפיל את המצולמת.

לפי תקנון הסטנדרטים הקהילתיים של פייסבוק, "הרשת החברתית מגבילה תמונות של שדיים נשיים אם הן כוללות את הפטמה". עם זאת, תמונות של נשים מניקות או שדיים מצולקות אחרי כריתה זכו לאחרונה להיתר מיוחד אחרי מחאה ציבורית ארוכה.

הפוסט שהתחיל הכול

Dear Instagram, Here, I fixed it:

Posted by Micol Hebron on Monday, August 4, 2014

Throwback. #MaleNipple #FreeTheNipple

A photo posted by Chàlè 💄 (@chale_sf415) on

Yep I find nipples hilarious, I'm sexy and you know it! #malenipples #haveanicefuckingday #nudepicture

A photo posted by Amanda Allander (@manda_allander) on

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully