וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם באמת מסוכן לשלוף את הכונן הנייד בלי לחכות לאישור?

8.7.2015 / 6:17

וגם: האם מומלץ לכבות את המחשב בסוף היום, האם אפשר לשחזר קבצים אחרי ניקוי סל המחזור ועוד. קבלו תשובות לעשר שאלות המחשוב הבסיסיות שהכי מטרידות את הישראלים

קרדיט וידאו: יוטיוב קרדיט תמונה: שאטרסטוק

לכולנו יש את החבר הזה שמבין במחשבים, או במקרים היעילים יותר את החבר הטכנאי, אבל לפעמים אנחנו תוהים לגבי סוגיות שלא ממש מצריכות להרים טלפון דחוף ועדיין מטרידות את מנוחתנו. שאלנו את אלי נגר, מנהל התמיכה והשירות בחברת Help PC, מה הישראלים מאותגרי הטכנולוגיה שואלים הכי הרבה.

האם זה נכון שבזמן שהמחשב הנייד מחובר לחשמל מומלץ להוציא את הסוללה מהמחשב?
בזמן שהמחשב מחובר לחשמל אין שום סיבה להוציא את הסוללה, מכיוון שבזמן שהסוללה מלאה היא מפסיקה את תהליך הטעינה.

בזמן ישיבת קבינט בטחוני או מדיני מבקשים מהנוכחים לכבות טלפונים ומחשבים ולנתק את הסוללה; האם ניתן להתחבר למחשב כבוי כשהסוללה מחוברת?
אין שום דרך להתחבר למחשב כבוי בזמן שהסוללה מחוברת, מכיוון שהמחשב כבוי בלי קשר לסוללה ואין דרך להתחבר אליו. לגבי טלפונים ניידים, כשהסוללה מחוברת ניתן עדיין להתחבר אליו.

כשקונים מכשיר חדש חייבים להטעין אותו לפני השימוש. האם זה נכון?
מומלץ להטעין מכשיר חדש לפני השימוש כמה שעות כדי למלא את כל תאי הסוללה. עם זאת, בסוללות מתקדמות של היום, הטענה קצרה לא פוגעת בחיי הסוללה.

מחקתי קבצים מהמחשב לסל המחזור ורוקנתי אותו, האם הקבצים אכן נמחקו סופית מהמחשב או שיש אפשרות למצוא לשחזר אותם?
ניתן בהחלט לשחזר את הקבצים מפני שהקבצים באותו רגע לא באמת נמחקו הם בעצם נדרסים על ידי קבצים חדשים. לכן אם אנחנו רוצים לשחזר את הקבצים הדבר הנכון הוא להפסיק כל פעולה במחשב ולהזמין טכנאי שיעשה את זה.

שלפתי את הדיסק-און-קי מהמחשב במהירות וללא יציאה בטוחה, האם זה יפגע במחשב ועלול למחוק את כל המידע ששמרתי?
ברוב המקרים לא יקרה דבר אבל בכל זאת כדי לנקוט במשנה זהירות ולבצע יציאה בטוחה לכונן הנייד, במיוחד במערכות הפעלה ישנות כגון חלונות XP. הסיבה שמערכת ההפעלה מבקשת לחכות לאישור לפני הסרת הכונן היא רק כדי לוודא שלא מתבצעת קריאה או כתיבה של תכנים, אבל אם הוא פשוט תקוע בתוך המחשב כבר כמה ימים ללא שום פעילות - פשוט שלפו אותו החוצה.

סיימתי שיחת וידאו במחשב, האם יש סכנה שמישהו יתחבר למצלמה ויעקוב אחרי?
גם במקרים בהם לא סיימנו שיחה במצלמת וידאו ישנו חשש שגורם כלשהו שתל סוג של וירוס או רוגלה במחשב ויוכל דרכו להתחבר למצלמה שלנו. במצלמות רבות יש חיווי ויזואלי בצורת נורה קטנה שעשויה לגלות האם המצלמה פועלת ברקע.

האם כיבוי המחשב בסיום השימוש או בסוף היום תורם להארכת חייו?
מומלץ לכבות את המחשב כמה שפחות. לכן עדיף לכבות את המחשב פעם בשבוע או פעם ביום אבל לא בכל שימוש.

האם העובדה שהנחתי כרית על הברכיים ועליה מחשב נייד מונעת את הקרינה?
כרית הפרדה בין המחשב לרגליים אולי תמנע את הקרינה אבל בהחלט תגרום נזק למחשב כתוצאה מהתחממות. עדיף לצורך העניין להשתמש במשטח קירור או משטח קשיח.

האם מחשב ישן משפיע על מהירות הגלישה שלי באינטרנט?
כן, בהחלט. מחשב ישן יכול להשפיע על מהירות הגלישה מכיוון שברוב המקרים החומרה חלשה והאיטיות נובעת מבעיות זיכרון ולא ממהירות החיבור.

האם ריסט או כיבוי בלחיצה ארוכה פוגעים במחשב?
מומלץ לא לעשות ריסטארט למחשב וגם לא כיבוי אגרסיבי מכיוון שזה פוגע בפעילות התקינה של מערכת ההפעלה. אנו נשתמש בפעולות אלו רק במקום שאין לנו שום דרך אחרת לאתחל את המחשב.

הכותב הוא מנהל התמיכה והשירות בחברת HELP PC – המרכז לתמיכה במחשוב ביתי.

  • עוד באותו נושא:
  • usb
  • מחשב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully