וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשת החברתית הברזילאית שסותמת להומואים את הפה

אילן גלר

8.7.2015 / 12:03

במדינה עם האוכלוסייה הקתולית הגדולה בעולם השיקו רשת חברתית נטולת חטאים. החוקים: בלי סקס, בלי קללות ובלי הומואים או לסביות. ובמקום לייק תסמנו שם אמן

יוטיוב

בברזיל הולכת וצוברת פופולריות רשת חברתית חדשה, שהיא ההפך הגמור מהבמה הפתוחה והחופשית אותה מעניקות למשתמשים פייסבוק וטוויטר. "פייסגלוריה" היא רשת המיועדת במוצהר לנוצרים קתולים, והתקנון המחמיר שלה מבהיר בצורה חד-משמעית (ולא דמוקרטית במיוחד) מה מותר ואסור לפרסם.

צוות גדול של מפקחים אחראיים לסנן פוסטים ולהסיר מהרשת החברתית הכי פחות סובלנית בעולם כל תוכן שאיננו עומד בדרישות במהירות האפשרית. טכנית, פייסגלוריה לא נראית שונה מאוד מפייסבוק; משתמשיה מוזמנים להעלות פוסטים ולהגיב על פוסטים של חברים, לשתף תמונות וגם קבצי מוזיקה. יש לה אפילו מקבילה משלה ל"לייק" המפורסם - כפתור "אמן".

אלא שבעת פרסום פוסטים, מופיעה רשימה של הגבלות: חל איסור על פרסום תכנים הקשורים בסקס, קללות, אלימות וארוטיקה. האיסור כולל בתוכו גם הגבלה חמורה נגד פוסטים בעלי אופי להט"בי. הרשת פועלת כרגע רק בשפה הפורטוגזית, אך התכניות הן להשיק גרסה אנגלית בין-לאומית בקרוב מאוד.

למרות שלפי נתוני הסקרים במדינה, לרוב אוכלוסיית ברזיל דווקא אין כל בעיה עם הקהילה הגאה (המדינה הפכה נישואים חד-מיניים לחוקיים כבר בשנת 2013), היזמים העסקיים העומדים מאחורי פייסגלוריה מדווחים על יותר מ-100,000 נרשמים בתוך חודש אחד.

פייסגלוריה. אתר רשמי
אמן במקום לייק./אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully