וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מציגה: כך תצלמו סלפי מבלי למות

9.7.2015 / 14:56

רק בשנה האחרונה נהרגו עשרה אנשים וכמאה נפצעו ברוסיה בנסיבות סלפיות. כדי להילחם בתופעה הפיץ משרד הפנים במדינה מדריך הזוי למצטלמים

סלפי. ShutterStock
אלף דרכים למות בסלפי./ShutterStock

ברוסיה סובייטית, סלפי מצלם אותך: אימא רוסיה ממשיכה להציב תחרות מרשימה ליפן על תואר אומת הביזאר, בזכות מדריך חדש שהוציאה ממשלת רוסיה בעקבות גל של מקרי מוות הקשורים בצילומי סלפי חסרי זהירות.

במוסקבה למשל אושפזה אישה לאחר שהצטלמה עם אקדח של מאבטח, שפלט בטעות קליע. בסנט פטרבורג נהרגה נערה בת 17 על פסי מסילת רכב בניסיון לתעד סלפי דרמטי, וצעירה בת 21 נפלה מגשר בעודה מנסה להצטלם על רקע הנוף המרשים.

מקרים אלו ואחרים גרמו למשרד הפנים הרוסי להנפיק את אחד המדריכים היותר מוזרים שיצאו אי פעם כנראה, בפרסום רשמי המזכיר עלוני הדרכה לבטיחות עבודה או בטיסה, פייט קלאב סטייל, רק עם הרבה פחות סגנון. בין היתר כולל המדריך שלל תמרורי "אין כניסה" עם איורים המדגימים מצבים מסוכנים שעדיף להימנע מניסיונות סלפי במהלכם.

עם נמרים, למשל, עדיף לא להסתחבק בעת שרבוב שפתי ברווז, ועדיף להימנע גם מסלפי על גגות העיר. המדריך מאזכר גם מקרים כמו סלפי פסי-רכבת וסלפי-אקדח, בהתייחסות ישירה כנראה למקרי המוות העדכניים, שמטלטלים את המדינה והרשת הרוסית.

עד כה מעריכה משטרת רוסיה שלפחות עשרה אנשים מתו בנסיבות סלפיות וכמאה נפצעו, במהלך השנה האחרונה בלבד. לטענת פסיכיאטרים רוסים, גם כשסלפי לא מסתיים במוות, צילום עצמי אובססיבי נוטה להעיד על נטייה פתולוגית, עד לרמה שיכולה להיחשב חולנית, במקביל לפיתוח תלות באיסוף לייקים מהרשת החברתית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully