וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמסונג וגוגל צנזרו תוכן להט"בי בדרום קוריאה

אילן גלר

12.7.2015 / 12:32

המדינה המזרחית, שנחשבת למתקדמת, לא מעניקה יחס הוגן במיוחד לגייז וכעת מתברר שחברות טכנולוגיה ענקיות משתפות פעולה עם הצנזורה הניזונה מ-"החוק והתרבות המקומיים"

בחורות עם סמאטרפון. ShutterStock
"נוגד את התרבות המקומית"./ShutterStock

דרום קוריאה נחשבת מבחינות רבות לאחת המדינות המתקדמות ביותר בעולם: האינטרנט שלה הוא המהיר ביותר, רוב גדול באוכלוסייה מחזיק בסמארטפון וחברות הענק המקומיות הן בין החשובות בתעשיית ההיי-טק העולמית. לאור כל זאת, מעט מפתיעה לגלות כי דווקא שם נתקלת קהילת הלהט"ב בקשיים רבים, וצנזורה שזוכה לתמיכה מצד חברות גדולות כמו סמסונג וגוגל.

לפי דיווח באתר באזפיד, החליטה סמסונג להסיר מחנות האפליקציות שלה (המותקנת מראש על כל מכשירי החברה) את אפליקציית הדייטינג הפופולרית "הורנט", בנימוק שזו מתנגשת עם "החוק והתרבות המקומיים". מדינות נוספות בהן בחרה סמסונג להעלים את האפליקציה הן איסלנד, ארגנטינה וסוריה.

גם גוגל עצמה נוקטת לעתים במדיניות דומה. אפליקציית הורנט אומנם זמינה להורדה מהפליי-סטור בדרום קוריאה, אך אחת ממתחרותיה המרכזיות, Jack'd, נמחקה משם. למרות זאת, מדווחים מפתחי האפליקציה כי הקהילה המקומית עוקפת את ההגבלות תוך שימוש בשירותי VPN, ויותר מחצי מיליון איש נרשמו אליה במדינה.

בדרום קוריאה אין חוק רשמי שאוסר על זוגיות בין זוגות חד-מיניים, אך עושה רושם כי החברות מושפעות מהאווירה הפוליטית הרווחת במדינה. שר המשפטים של דרום קוריאה, קים היון-וונג, יצא לאחרונה בביקורת פומבית נגד מצעד הגאווה, ואף קרא להמונים להפגין נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully