וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניקולה טסלה חזה את הסמארטפון כבר ב-1926

אילן גלר

13.7.2015 / 10:58

מתברר שהממציא, שהיגר לארה"ב, חשב על הדברים שנראים לנו היום טריוויאליים בתקופה בה שידורים חיים בטלוויזיה היו עדיין חלום רחוק והטלפון הקווי נחשב להמצאה חדשנית ופורצת דרך

אישה מדברת בטלפון ישן. ShutterStock
בשנת 1926 אפילו טלפון קווי נחשב לפלא./ShutterStock

מתברר שהממציא המפורסם, ניקולה טסלה, שזכה באיחור לתהילת עולם על המצאותיו ותחזיותיו, חזה כבר לפני 89 שנים את המצאת האינטרנט ואת המצאת הטלפון הסלולרי. קשה להאמין שמהנדס החשמל והממציא האמריקני חשב על הדברים הללו בתקופה בה שידורים חיים בטלוויזיה היו עדיין חלום רחוק והטלפון הקווי נחשב להמצאה חדשנית ופורצת דרך.

במהלך ראיון עמו, שהתפרסם במגזין בשם "קולייה" בארה"ב, הצהיר טסלה כי בעתיד יתרחש רגע בו "חיבורים אלחוטיים מושלמים יותקנו בכל רחבי כדור הארץ… ואנו נוכל לדבר אחד עם השני באופן מיידי, ללא כל תלות במרחק". ניקולה חזה גם את המצאת שיחות הוידאו, אם כי בדיעבד עושה רושם שדווקא המצאה זו הלהיבה הרבה פחות את הקהל מכפי שטסלה דמיין אז.

באשר למכשירים עצמם, אלו לפי טסלה יהפכו "פשוטים באופן מדהים בהשוואה לטלפון שאנחנו מכירים. אדם יוכל להחזיק מכשיר כזה בקלות בכיס החולצה שלו". בהמשך הראיון, מציג טסלה חזון יוצא דופן (לתקופתו) על השכלתן של נשים, ויכולתן אפילו לעקוף את הגברים בלימודים אקדמיים. "האישה הממוצעת תהיה משכילה כמו הגבר הממוצע... ואולי אפילו יותר שכן מוחן יתעורר לפעולה לאחר שנים של תרדמת".

ניקולה טסלה הוא אחד הממציאים החשובים והמשפיעים של המאה הקודמת, האחראי באופן ישיר לרבות מההמצאות שהן חלק בלתי נפרד מחיינו היום. עם זאת, בחייו הוא פספס לא מעט הזדמנויות ולמרות שהקדים, למשל, את מרקוני בהמצאת הרדיו (ושידר את שידור הרדיו הראשון בעולם בשנת 1893), טסלה לא פיתח את ההמצאה ומרקוני הוא זה שנחשב היום לממציא הרדיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully