וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחיץ: מדענים חיברו מחשבות של שלושה קופים - והפכו אותם לחכמים יותר

אילן גלר

13.7.2015 / 11:12

צוות הקופים המאוחד הצליח לחלק מטלה של הפעלת זרוע רובוטית ביעילות, כשאחד הקופים שלט בגובהה של הזרוע והשניים האחרים במיקומה המדויק

קופים על מחשב. ShutterStock
למצולמים אין קשר לכתבה./ShutterStock

באוניברסיטת דיוק שבצפון קרוליינה נערך בימים אלו מחקר שעשוי להישמע לכם כתקציר לסרט מדע בדיוני, ולא מהסוג הכיפי; מדענים מנסים לחבר בין מוחותיהם של בעלי חיים, ליצירת רשת נוירולוגית משותפת לעיבוד מידע, שתהיה מסוגלת לפתור בעיות ולבצע משימות במהירות וביעילות רבה יותר משל מוח בודד. לא רק שהניסויים הללו כבר יצאו לדרך, הם אפילו מפיקים תוצאות מוצלחות (קצת פחות נהנים מההצלחה: בעלי החיים בניסוי).

בניסוי אחד חיברו המדענים באמצעות אלקטרודות בין מוחות של שתי חולדות, ואז העניקו להן צ'ופר על חשיבה משותפת. לאחר זמן קצר למדי הצליחו המכרסמים לעלות על הטריק וחשבו יחדיו כמוח אחד מהיר במיוחד. כשהוצגו בפניהם משימות פשוטות, עמד צוות החולדות בהצלחה באתגר כ-87 אחוזים יותר מחולדה בודדת שנתבקשה לבצע את אותן המשימות.

בניסוי שני חיברו החוקרים בין מחשבותיהם של שלושה קופים, וצפו בתוצאות מדהימות. הצוות המאוחד הצליח לחלק את מטלת הפעלתה של זרוע רובוטית, כשאחד הקופים שלט בגובהה של הזרוע, והשניים האחרים במיקומה המדויק. כל זה עדיין רחוק מיישום שניתן יהיה להציע גם לבני אדם, אך כנראה שלא רחוק היום בו מדענים יוכלו לחבר יחדיו את מחשבותיהם כדי להגיע למסקנות יחדיו מהר יותר.

מה שבטוח, אם מכל סרטי המדע הבדיוני יתברר שדווקא המדע מאחורי "פסיפיק רים" מדויק, לאנושות לא תהיה ברירה אלא לבנות את הרובוטים הענקיים, המופעלים בסנכרון על ידי שני בני אדם. המדענים חייבים לנו לפחות את זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully