וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרסומת של טוויטר גרמה להתקפי אפילפסיה?

אילן גלר

14.7.2015 / 11:08

18 שעות לאחר שעלתה לאוויר, טוויטר הסירו מודעה צבעונית ומרצדת במיוחד שעלולה הייתה לעורר התקפים אפליפטיים. כעת הם יצטרכו למצוא דרך קצת פחות אינטנסיבית לעודד אמנים להיות פעילים ברשת החברתית

טוויטר. ShutterStock
שמישהו יעצור אותם./ShutterStock

האם פרסומת אותה העלתה לאחרונה טוויטר סיכנה את בריאותם של חולי אפילפסיה ברחבי העולם? כך טוענים בעמותה בריטית, שהתלוננה בפני החברה על פרסומת וידאו שעלתה במסגרת קמפיין DiscoverMusic, ונועדה לשכנע אמנים צעירים לחשוף יצירות חדשות ולהיות פעילים יותר במדיה החברתית.

הפרסומת, באורך שש שניות בסך הכול (כך שניתן יהיה לשתף אותה דרך שירות Vine), כוללת מגוון צבעים זוהרים המתחלפים במהירות - אפקט שעלול לטענת העמותה לגרום להתקפים אפילפטיים. "87 מקרים חדשים של אפלילפסיה מאובחנים באנגליה בכל יום, וההתקף הראשון עשוי להגיע ללא אזהרה ומשום מקום", כך לשון ההודעה אותה מיהרה העמותה לפרסם (ולשתף דרך חשבון הטוויטר הרשמי שלה). "זו פרסומת מסוכנת מאוד, ועליכם להסיר אותה מיד".

לטוויטר נדרשו כ-18 שעות להגיב בהתנצלות ולמשוך בחזרה את הפרסומת, מהלך שלא פטר אותה מהאשמות בחוסר אחריות על שאנשי המכירות והשיווק לא חשבו מראש כי מדובר בקטע וידאו בעייתי. נציין, אגב, שבמהלך אותן 18 שעות לא דווח אף על מקרה אחד של התקף אפילפטי כתוצאה מצפייה בפרסומת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully