וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החליפה את שמה לכינוי מוזר כדי שתוכל להישאר בפייסבוק

אילן גלר

14.7.2015 / 11:38

בריטית שנזרקה מהרשת החברתית, בשל הסעיף בתקנון המחייב את הגולשים להציג את שמם אמיתי, לא רצתה לוותר על הפרופיל אותו היא טיפחה במשך שבע שנים והחליטה לנקוט בצעד ששינה את חייה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היה יכול להיות גרוע יותר./מערכת וואלה!, צילום מסך

ג'מה רוג'רס, תושבת לונדון העוסקת ברפואה אלטרנטיבית, פתחה את חשבון הפייסבוק שלה בשנת 2008 על מנת לקדם את עסקיה ולפגוש לקוחות פוטנציאליים. מאחר ולא הייתה מעוניינת בהצפה של בקשות חברות, ופניות לא רלוונטיות, היא החליטה להירשם תחת שם בדוי – מה שהתברר בסופו של דבר כהחלטה גורלית ששינתה את חייה.

לאחרונה, רוג'רס גילתה להפתעתה שחשבון הפייסבוק שלה חסום. מנהלי הרשת החברתית דרשו ממנה להמציא מסמכים שיוכיחו כי שמה הוא אכן השם הבדוי אותו המציאה - ג'מרויד וון ללה. לג'מה לא היו, מן הסתם, מסמכים כאלה להציג ופניות רבות לחברה לא הועילו. בנקודה זו, רוב המשתמשים היו כנראה בוחרים לוותר על החשבון הנעול ולפתוח אחד חדש, אך לרוג'רס היה רעיון אחר.

ג'מה החליטה לפנות למשרד הפנים הבריטי, ולשנות באופן רשמי את שמה לשם הבדוי של פרופיל הפייסבוק. בתוך זמן קצר (השירות באנגליה כנראה יעיל הרבה יותר מבישראל) היא קיבלה תעודת זהות ורישיון נהיגה חדשים תחת השם "וון ללה", אותם שלחה לפייסבוק בתקווה כי חשבונה סוף סוף ישוב לידיה.

"אני יודעת שזה מטופש אבל ההחלטה של פייסבוק פשוט מגוכחת", היא אמרה. "הם יכולים לראות שמדובר בחשבון פעיל ואמיתי לחלוטין רק תחת שם בדוי. אני לא מאמינה שאני נענשת ככה".

למרבה התדהמה, נכון לכתיבת שורות אלו, ג'מה (או בשמה החדש ג'מרויד) עדיין לא זכתה למענה מצד פייסבוק למעט תגובה אוטומטית כי "הנושא ייבדק בהקדם". משום מה, יש לנו תחושה שהחשיפה התקשורתית עשויה לזרז את התהליך, ואולי אפילו לגרום לשינוי קל במדיניות הרשת החברתית במקרים כאלו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שחס וחלילה לא תיאלצי להיפרד מפייסבוק./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully