וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התואר שיעזור לכם לפתח את האפליקציה הגאונית הבאה

15.7.2015 / 11:22

בעולם הנייד של היום, לא מספיק שיש לכם רעיון טוב לאפליקציה. הכרה של המשתמשים ויכולות הטלפונים החכמים הכרחית בדיוק כמו היכולת לפתח את הרעיון שלכם בצורה יצירתית

סמארטפון אנדרואיד. ShutterStock
יש הרבה אפליקציות בעולם - איך מחדשים?/ShutterStock

בראשית ימי הסמארטפונים - תקופה שאולי נשמעת עכשיו כמו היסטוריה עתיקה - אפליקציה היה מושג חדש לחלוטין ולא נדרש יותר מדי כדי להדהים את העולם. בראש טבלאות ההורדות היינו מוצאים אפליקציות שאינן עושות דבר מלבד השמעת צלילים מוזרים ושלל גימיקים נשכחים אחרים.

קריירה מקצועית כמפתח אפליקציות

בשנת 2015, תחילתה של קריירה מצליחה בתחום פיתוח האפליקציות מתחילה בהבנה שהתקופה העליזה ההיא חלפה. האפליקציות המצליחות של ימינו, גם אם הן לא תמיד נראות כך ממבט ראשון, נשענות על טכנולוגיה מתקדמת ועיבוד מידע מתוחכם המתקבל ממיליוני משתמשים ברחבי העולם. רעיון מקורי ומבריק הוא רק השלב הראשון בדרך, הכוללת יישום מדויק ויעיל של טכנולוגיות מידע, ויזמות עסקית בזירה שהיא אולי התחרותית ביותר שקיימת כיום בתחום ההיי-טק.

זה לא אומר שכדי להצליח בתחום חייבים להיות גאוני מחשבים מלידה. מה שכן צריך זה לבחור באופן נכון את תחום הלימודים המבטא את שאיפותיכם להצלחה. בהתחשב בשינויים שאותם עבר תחום האפליקציות במהלך השנים האחרונות, תואר ראשון בניהול מערכות מידע, הנלמד במספר מוסדות נחשבים להשכלה גבוהה בארץ, עשוי להיות התחום המתאים ביותר להגשמת השאיפות שלכם. הלימודים מקנים ידע ומיומנויות בתחומי הליבה של טכנולוגיות המידע והתקשורת, וכן בנושאי יזמות עסקית, ניהול, ועקרונות עסקיים. בוגרי תואר ראשון בתחום זה רוכשים את מגוון הכישורים הדרושים בכדי לכבוש את חנויות האפליקציות.

לדברי פרופסור אילנה לביא, העומדת בראש החוג למערכות מידע ניהוליות באקדמית עמק יזרעאל, פיתוח אפליקציות הוא אחד התחומים המתפתחים בעולם ההיי-טק. המשתמשים כבר אינם מוכנים לשבת מול המחשב כדי להפעיל יישומים, אלא רוצים להתחבר לעולם דרך פלטפורמות ניידות וקטנות כמו טאבלטים וטלפונים חכמים, אותם ניתן לקחת לכל מקום ולהפעיל בקלות רבה. בנוסף, ההתלהבות של המשתמשים ונכונותם לספק מידע דרך האפליקציות השונות, אפילו במחיר חדירה לפרטיות שלהם, מהווה כר פורה לאינסוף רעיונות חדשים שבאים לידי ביטוי בשפע של אפליקציות, בכל תחומי הפעילות האנושית, החל מתחבורה דרך רפואה, ניהול כספים, צריכה ועד ספורט ותרבות.

אישה בחורה אשת עסקים עובדת מחשב נייד. ShutterStock
ישראל היא סביבה תחרותית במיוחד./ShutterStock

אפליקציות חכמות באמת

בכדי להבין את הקשר בין מערכות מידע ופיתוח אפליקציות לסמארטפונים, נביא כדוגמה אפליקציה מסוג שאתם בוודאי מכירים: שיתוף תמונות. לכאורה, רעיון פשוט למדי. אתם מעלים תמונה, והחברים שלכם צופים בה ומגיבים. אלא שמאחורי הקלעים מתרחש תהליך מתוחכם הרבה יותר, והוא זה שלמעשה הפך אפליקציות כדוגמת Instagram או Snapchat ללהיטים גדולים כל כך.

כיצד יודעת האפליקציה להצליב בין נתוני המיקום, הזמן ופרטים נוספים על התמונה המצולמת? פרטים אלו לבדם, העשויים להישמע טריוויאליים, דורשים יצירת מערכת מידע מתוחכמת ויעילה כך שתוכל להתמודד עם מיליוני תמונות המועלות בו-זמנית. אילו לא היה נלקח נושא זה בחשבון בזמן אפיון האפליקציה ופיתוחה, היא הייתה קורסת לאחר שהיו מצטרפים אליה כמה אלפי משתמשים, והרושם הראשוני הגרוע הזה עשוי היה לחסל אותה לצמיתות.

קיימות דוגמאות רבות נוספות שקשה לנו לדמיין היום את חיינו בלעדיהם. למשל אפליקציית Waze – לא יוצאים מהבית בלי לתכנן באמצעותה מסלול נסיעה שמתחשב במיליוני נתונים שזורמים אונליין מהנהגים בכביש ומאפשרים לדעת מהו המסלול האופטימלי ומתי נגיע ליעד. או אפליקציית Moovit המספקת מידע עדכני בזמן אמת על תנועת האוטובוסים ומאפשרת לנו לתכנן את מסלול הנסיעה שלנו בתחבורה הציבורית בזמן קצר ביותר. נסו להסתדר בלעדיה, ולהתקשר בו זמנית למודיעין אגד, למודיעין דן, ולמודיעין הרכבת ועוד יישומים מדהימים הנמצאים כמעט בכל מכשיר.

לימודים אקדמיים לקראת קריירה מקצועית בתחום

כבר הזכרנו שעולם האפליקציות השתנה לא מעט מאז תחילת עידן הסמארטפונים, וכיום השוק מוצף במאות ואלפי אפליקציות היוצאות מידי יום. האמת היא שאפליקציה המבוססת על רעיון טוב ונשענת על עיבוד מידע מתוחכם היא עדיין לא ערובה ללהיט - נדרשת גם יכולת ברורה ליזמות ופיתוח עסקי, כישרון לניהול צוות והובלתו להצלחה.

לימודי תואר במערכות מידע ניהוליות, בניגוד לתואר מתמחה במדעי המחשב או בהנדסת תוכנה, אינם מסתפקים בלימודי ליבה של תכנות וטכנולוגיה. הם כוללים שיעורים הממוקדים ביזמות עסקית, ניהול מוצרי תוכנה, ניהול פיננסי, ניהול צוותים ועוד קורסים שנותנים כלים מעשיים להצלחה בשוק העבודה. לדברי פרופ' לביא, באקדמית עמק יזרעאל מתקיימים שני פרויקטים נפרדים של התנסות מעשית כבר במהלך הלימודים: פיתוח תוכנה או מערכת מידע עבור לקוח תעשייתי במסגרת פרויקט גמר, ואפשרות להשתלב בעבודה כמתמחה במשך שנה בחברות תעשייתיות העוסקות בפיתוח מערכות מידע. כך מתקבל סט כלים שלם ועוצמתי להתמודדות בעולם האמיתי. כדאי לבוא מוכנים.

וואלה!NEWS בשיתוף מכללת עמק יזרעאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully