וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפת האינטרנט העולמי: איפה חיים כל הגולשים?

אילן גלר

15.7.2015 / 11:52

רוסיה וקנדה הן מדינות ענקיות, אבל במפת אומת הרשת העדכנית של אוקספורד הן כמעט לא קיימות. באופן מפתיע רק שליש מהעולם מחובר לרשת, ומה המצב אצלנו בישראל?

חלוקת הגולשים בעולם. אוקספורד, צילום מסך
מפת עולם האינטרנט./צילום מסך, אוקספורד

צמד החוקרים מארק גרהאם וראלף שטראומן מאוניברסיטת אוקספורד הבריטית יוצרים ומעדכנים מדי שנה גרסה יוצאת דופן של מפת העולם. במקום לייצג את המדינות השונות לפי גודלן ומיקומן הגיאוגרפי, כמקובל, המפה שלהם מייצגת את כמות הגולשים בכל ארץ. צבע בהיר יותר משמעו שחלק קטן יותר מאוכלוסיית המדינה מחובר לרשת, ומדינות שבהן מחוברים לאינטרנט פחות מחצי מיליון משתמשים נמחקו מהמפה כליל.

הגרסה העדכנית של המפה בהחלט מסקרנת. רוסיה וקנדה, שתיים מהמדינות הגדולות בעולם (גיאוגרפית), כמעט נעלמות ממנה. סין משתלטת על חלק נרחב מהמרחב הווירטואלי. בזכות אוכלוסייתה העצומה, גם אחוז נמוך יחסית של משתמשים מחוברים מספיק בכדי ליצור אימפריית רשת שאף מדינה אחרת כלל לא מתקרבת אליה. גם יפן, ברזיל ואפילו ישראל זוכות לייצוג גדול יותר מאשר בעולם האמיתי.

עוד נתון שעשוי להפתיע אתכם הוא שאחרי שמסכמים את כל הגולשים, מתברר שרק מעט יותר משליש מאוכלוסיית העולם מחוברים לאינטרנט. חבלי ארץ עצומים על כוכב הלכת הכחול שלנו עדיין מנותקים לגמרי מהרשת ששינתה את חיינו.

  • עוד באותו נושא:
  • אינטרנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully