וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש בגט-טקסי: פיצ'ר הזמנת מונית בלחיצה לעיוורים

15.7.2015 / 13:15

לאחר שקיבלו פנייה ממתכנת עיוור בן 17, החליטו בחברה להעמיד אותו בראש הפרויקט לסיוע לבעלי לקות ראייה: "האפליקציה הנגישה מהווה פריצת דרך שתאפשר עצמאות מרבית לאנשים עם עיוורון"

ShutterStock

אפליקציית Gett (לשעבר גט טקסי) משיקה גרסה ייעודית להזמנת מונית בלחיצת כפתור לעיוורים מוגבלי-ראייה. ההחלטה התקבלה בחברה בעקבות פנייה של עדי קושניר, מתכנת מחשבים ויזם בן 17 שנולד עיוור.

לאחר פנייתו הוחלט כי קושניר יוביל את המהלך ליצירת גרסה ייעודית באפליקציה המנצלת את טכנולוגיית המגע הקיימת בה.
Gett פועלת ב-52 ערים ברחבי העולם בהן ניו יורק, לונדון, מוסקבה וכמובן ברחבי ישראל.

הגרסה החדשה של Gett הותאמה לצורכי אנשים בעלי מוגבלויות, הלוקים בבעיות ראייה בעזרת שימוש בתכונת הנגישות (Accessibility) המוכרת כ "VoiceOver" במכשירי Apple ו-"TalkBack" באנדרואיד.

בהפעלת תכונת הנגישות המשתמש יוכל לשמוע תיאור של כל מה שקורה על המסך ולהשתמש באפליקציית Gett על מנת להזמין שירותי מוניות מנקודה אחת לשנייה.

קושניר, מתכנת מחשבים צעיר מתל אביב, מבין היטב את הצורך של קהילת מוגבלי הראיה והעיוורים בשירות הזמנת מוניות - סוגייה שלא זכתה למענה מספק עד היום.

"האפליקציה הנגישה מהווה פריצת דרך שתאפשר עצמאות מרבית לאנשים עם עיוורון ולקות ראייה משעת הזמנת המונית, דרך מעקב אחר ההזמנה וכל זאת בכוחות עצמם", אמר גיא שמחי, מנכ"ל המרכז לעיוור בישראל. "שיתוף הפעולה בין החברה לבין אחד מחברי קהילתינו שהוביל לשיפור האפליקציה מדגיש את יכולותיהם הייחודיות של אנשים עם עיוורון ולקות ראייה בהבנת צרכי השוק ובהתאמתו לאנשים עם מוגבלות בראייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully