וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרום ופיירפוקס חוסמים את תוסף פלאש עקב פרצות אבטחה

16.7.2015 / 10:57

גם אתם קיבלתם התראה בדפדפן שכדי להמשיך לגלוש עליכם לעדכן גרסה לפלאש? זה הדרך של גוגל ומוזילה להגן עליכם מחורי האבטחה הנוראיים שהתגלו בתוסף בשבוע שעבר

מקלדת. ShutterStock
הורידו עדכון או לנצח הישארו בסכנה./ShutterStock

הפריצה הגדולה לשרתי חברת Hacking Team חשפה באגים חריגים בהתקן פלאש הנפוץ מבית Adobe המאפשרים להשתלט מרחוק על מחשבים. ההתקן, המצוי כמעט בכל מחשב, ועדיין פופולרי מאוד במשחקי רשת, הפך למוקצה והשבוע הוכרז כי דפדפני כרום ופיירפורקס (שני הדפדפנים הפופולריים בעולם) חסמו את התוסף בצעד חריג.

חסימת תוסף Flash Player על ידי הדפדפנים מבית גוגל ומוזילה הגיעה בניסיון לצמצם את הנזק כתוצאה מהפגמים בפלטפורמה, החולשת עדיין על הרשת למרות מאמציהם של רבים, כולל סטיב ג'ובס, להכחידה מעל המפה הטכנולוגית, מטעמים מערכתיים ובטיחותיים שונים, ולעבור לסטנדרטים חלופיים דוגמת HTML5.

למרות מגמה זו, גם כעת מאות מיליוני גולשים נתקלים ומשתמשים בפלאש ברשת מדי רגע נתון להזרמת וידאו, משחקי רשת ושירותים אחרים. הפגמים שנחשפו בהדלפה המתוקשרת מאפשרים לתוקפים מרוחקים להריץ קוד זדוני על מחשבי משתמשים, ורק לאחרונה אדובי שחררה את גרסת Flash Player 18.0.0.209 שאמורה להטליא ולפתור את חור האבטחה.

אלכס סטיימוס, קצין האבטחה הראשי של פייסבוק למשל, כתב בטוויטר לאחר התפוצצות הסיפור כי "הגיע הזמן שאדובי תכריז על מועד התפוגה עבור פלאש". אם אתם בכל זאת ממאות המיליונים שתלויים עדיין בתוכנה, כמו כולנו בעצם, עדכנו בהקדם את תוסף הפלאש כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully