וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היה צפוי: נתנו למחשבים הפסיכדליים של גוגל לצפות בפורנו

אילן גלר

16.7.2015 / 11:34

אחרי שמילאו את כל הפיד שלנו בשבועות האחרונים בתמונות טריפיות, אלגוריתם "החלום העמוק" של גוגל נתן את הפרשנות שלנו לתכנים למבוגרים. בחרנו את התמונות היותר מתונות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אמנות מחשבים פסיכדלית./מערכת וואלה!, צילום מסך

אם פיד הפייסבוק שלכם התמלא לאחרונה בתמונות פסיכדליות וצבעוניות של כלבים, ציפורים ותמנונים אתם יכולים להאשים בכך את גוגל. אלגוריתם "החלום העמוק" שפיתחה החברה מאפשר למחשביה לצפות בתמונות ולפרש אותן בצור ההזויה המבוססת על הפריטים שהם מצליחים לזהות בצילום.

אותו אלגוריתם הופץ באופן חופשי ברשת, וכעת כל אחד יכול להעלות אליו תמונות ולצפות בתוצאות המוזרות. כמובן שבתוך זמן קצר להפליא, החלו לעלות לאתרי השיתוף תמונות פסיכיות שמקורן בסצנות פורנו. למחשבים של גוגל אין שום מנגנון צנזורה, והם מתייחסים לצילומי פורנו באותו אופן שבו יתייחסו לכל צילום אחר. התוצאה? תמונות המשלבות כלבלבים, דגים וציפורים בתנוחות ומיקומים שאינם מותירים שום מקום לספק באשר למקור הצילום.

האם אנו יכולים ללמוד מהתמונות הללו משהו על האופן שבו מחשבים "רואים" אותנו? לא ממש. מטרת הניסוי לא הייתה פרשנות פילוסופית, אלא דבר מה הרבה יותר מעשי - שיפור מהירות עיבוד הנתונים ברשת המחשבים של גוגל, אותה ניתן לדמות למוח בו כל מסוף מחשב הוא נוירון. כמובן שלחברה לא ממש מפריע שניסוי, שבדרך כלל היה נותר עניין השמור לחוקרים, הפך לתופעת רשת שרק סוחפת עוד ועוד גולשים מדי יום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה כנראה ההבדל בין פורנוגרפיה לאמנות./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בחרנו את התמונות היותר עדינות./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הזיה מקוונת./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully