וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וייטנאמי בן 25 גנב זהויות של 200 מיליון אמריקנים

אילן גלר

16.7.2015 / 11:46

לפי הערכות הרשויות בארה"ב, הפרטים של כשניים מכל שלושה אמריקנים עברו דרך המחשב של ההאקר הצעיר, היו מין נגו

האקר. ShutterStock
שניים מכל שלושה אמריקנים./ShutterStock

משרד המשפטים האמריקני הודיע השבוע על סופה של אחת מפרשות אבטחת המידע החמורות של השנים האחרונות, פרשה במסגרתה נגנבו פרטים אישיים ורגישים של יותר מ-200 מיליון אמריקנים, לרבות כתובתם, מספרי טלפון, תאריכי לידה, מספרי זהות וחשבון בנק ונתוני שימוש בכרטיסי אשראי. הפרטים הללו נמכרו בבורסות המחתרתיות של הרשת האפלה, לכל המרבה במחיר, ונעשה בהם שימוש על מנת למשוך יותר מ-60 מיליוני דולרים ממשרדי ממשלה וחסכונות פרטיים.

כעת מתברר שהמוח מאחורי הגניבה המאסיבית הזו הוא וייטנאמי בן 25 בשם היו מין נגו, שביצע את רוב פעילות ההאקינג ממחשבו הביתי. במשך השנים 2007-2013, הצליח נגו לפרוץ לאלפי רשתות מחשבים, לדלות מהם את הפרטים האמורים ולמכור אותם דרך אתרים אותם הוא הקים בעצמו. הונו האישי של ההאקר הצעיר תפח כתוצאה מהפעילות בלא פחות משני מיליון דולרים, ולפי הדיווחים עדיין לא ברור איך הוא הצליח לבצע את הפריצה המאסיבית.

לרוע מזלו שלו נגו, בטחונו העצמי הרב הוביל אותו למסקנה כי אין לממשל האמריקני כל רמז על קיומו, ועל כן החליט לנצל חלק מרווחיו לצורך טיול בארה"ב. עם בואו למדינה נעצר, ונשפט למאסר של לא פחות מ-13 שנה. "זיהוי ומעצר של האקרים כדוגמת ניגו הם אחת הדרכים בהם אנו הופכים את העיסוק בפשעי מחשב למסוכן הרבה יותר, ורווחי הרבה פחות", מסר התובע המחוזי לזלי קלדוול שטיפל בתיק המשפטי יוצא הדופן ומרובה הנפגעים.

  • עוד באותו נושא:
  • האקינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully