וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמת מאחורי מתיחת הפייסבוק שמגניבה גולשים ברחבי העולם

16.7.2015 / 12:11

כבר כמה שנים שרץ בפייסבוק פוסט המבטיח, בפעולה פשוטה, לגלות לכם מה השם הייחודי והסודי של הסמארטפון שלכם. לכאורה הטריק עובד, רק שהשם המתקבל ממש לא קשור אליכם או לטלפון החכם שלכם

פייסבוק. ShutterStock
עובד רק באפליקציה./ShutterStock

אם גם אתם נתקלתם בפוסט פייסבוק ויראלי, לפיו למכשיר הסמאטרפון שלכם יש שם ייחודי, ברכותינו - האינטרנט שלכם עובד כמו שצריך, ומנסה לבלף גם אתכם. הפוסט מזמין גולשים לגלות את הכינוי המסתורי של הנייד שלהם על ידי הקלדת שלוש הספרות האחרונות של מספר הטלפון בתגובות. למעשה המתיחה הזו מתגלגלת ברשת מאז שנת 2012, ולמרות שנדמה כאילו הטריק עובד, מדובר במשהו אחר לגמרי.

הגולשים שזרמו עם הפוסט הגיבו ברשת החברתית בפורמט @[666:0], כששלוש הספרות מוחלפות כאמור בספרות האחרונות של מספר הטלפון האישי. ניסיון להקליד בפורמט זה בדפדפן לא עובד, אך באפליקציה של פייסבוק הפיצ'ר אכן נותן שם. רק שלא מדובר בשם של הסמארטפון שלכם אלא פשוט בשם של משתמש פייסבוק.

הקשר בין אותו שם לשם הסודי של המסארטפון הוא מקרי לחלוטין ומתבסס בפועל על העובדה שלכל משתמש פייסבוק יש מספר ייחודי המזהה אותו. הקלדה של הספרות פשוט מציגה את אותו שם משתמש.

השמות שהתקבלו בתגובות מיוחדים במובן אחד בכל זאת - מדובר במשתמשי פייסבוק המוקדמים ביותר, שזכו למספר זיהוי בפייס בעל שלוש ספרות בלבד. גם אם הייתם מזינים אגב יותר או פחות משלוש ספרות, היה מתקבל שם באזור התגובות. התעלומה נפתרה, שרלוק, אפשר לחזור לחתולים חמודים באינטרנט.

ככה נראה פוסט טיפוסי של המתיחה

What's your cell phones name???

Posted by William Singe on Saturday, August 2, 2014

וככה זה נראה כשמנסים להקליד את הספרות האחרונות

מתיחת השמות בפייסבוק. פייסבוק, צילום מסך
מקבלים שם, פשוט לא את השם של הטלפון./צילום מסך, פייסבוק
  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully