וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דתיות נהנות יותר? אתר ההיכרויות הדתי שמשנה את חוקי המשחק

17.7.2015 / 6:38

אם חשבתם שדתיים מתחתנים אחרי שתי פגישות רק באמצעות שידוך, זה הזמן להיפטר מהסטיגמה ולהכיר את "שליש גן עדן" - אתר היכרויות המתיימר להיות השירות שמחתן הכי הרבה יהודים בעולם

יח"צ - חד פעמי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רחוק מהסטיגמה./מערכת וואלה!, צילום מסך

ביהדות אומרים שמי שיצליח לשדך שלושה זוגות יזכה לשליש גן עדן. אם זה נכון, כנראה שלאסף ובת-אל נבון, מפעילי אתר הדייטינג החרדי "שליש גן עדן", כבר יש כמה מקומות שמורים. לדבריהם, כמות הזוגות שהתחתנו בזכות פעילות האתר עומדת על יותר מאלף זיווגים בשנה. "אנחנו הכרנו דווקא דרך חברים", נזכר אסף, "אז לא היו בציבור הדתי אתרי הכרויות איכותיים, הקמנו את האתר לאחר החתונה".

"שליש גן עדן" מאפשר למשתמשים בו חיפוש אחר זיווג לפי שלל המאפיינים המעניינים במיוחד את בני ובנות המגזר: סטטוס אישי, אזור מגורים, טווח הגילים הרצוי, השקפה דתית ואף מוצא עדתי - שמעסיק חרדים באופן לא מפתיע לאור סיפורי הפרדת בתי הספר, יותר מאת כלל הציבור.

למרות קוד הצניעות הנדרש, כמו בכל אתר דייטינג כמובן שגם פה ניתן להוסיף לפרופיל תמונות ולחפש בני או בנות זוג לפי פרופילים חדשים בגרסה החינמית; הרשמה לשירות מאפשרת גם לחפש לפי חתכים מדויקים ומתקדמים יותר. בנוסף לאפשרות חיבור דרך פייסבוק, מציע האתר מבחר טיפים לגולשים ולגולשות בנושאי זוגיות, אהבה ונישואין. בין שלל התכנים שמוצעים גם סיפורי הצלחה של זוגות, שהכירו דרך האתר ובהן אפילו שתי תאומות זהות. למעשה, "שליש גן עדן" מתיימר להיות השירות שמחתן הכי הרבה יהודים - לא רק בישראל, אלא בעולם כולו.

לא רק לצעירים וצעירות

שלום לכם אנשי שליש גן עדן היקרים, אנחנו מודים לכם מאד מאד. בזכותכם אנחנו נשואים מזה שנה וקצת באושר ושמחה גדולים ובהו...

Posted by ‎שליש גן עדן - אתר הכרויות‎ on Friday, July 17, 2015

"לפני שבעה חודשים יצחק שלח אלי הודעה, החלפנו טלפונים ולאחר שבוע נפגשנו", מספרת גליה אחת הגולשות באתר. "אחרי חודש קיבלתי הצעת נישואין בכותל ולאחר חצי שנה נישאנו". לצוות האתר היא כתבה: "תודה רבה לבורא עולם שזיכה אותנו למצוא את החצי השני שלנו. צוות יקר, מיליוני תודות על שהייתם הצינור המקשר בינינו".

"בתקופה האחרונה היינו גם אנחנו שותפים מלאים לשמחה", מגלה אסף, "כיוון שאח של בת-אל הכיר והתחתן באתר. בעוד חודש האחות של בת-אל מתחתנת וגם היא הכירה את החתן שלה דרך האתר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רווקים ורווקות מכל המגזרים./מערכת וואלה!, צילום מסך

גם חרדים נפגשים באתר

לדברי הזוג נבון, צעירים בעדה החרדית אינם מתלהבים כיום מהשימוש המסורתי בשדכניות או מהציפייה ההזויה אף יותר להסתפק במפגש בודד, לפיו ייקבעו הנישואים. "ניסינו לעשות שירות שדכנות אישית, זה לא הלך", מודה אסף, "יש אנשים מסוימים שאנחנו נותנים להם שירות אישי VIP, אבל זה בדרך כלל אנשים שהם קצת יותר מוכרים, פוליטיקאים ודמויות מגזריות יחסית בולטות שלא נעים להם להשתמש לבד באתר".

אז מה ההבדל הגדול בין דייטינג חילוני לחרדי? בתור התחלה - נימוס בסיסי ומענה, גם במקרים בהם אין התאמה. בנוסף, בקרב הציבור החרדי אין כמעט חשיבות להפרשי הגילים והמרחק הגיאוגרפי, בשונה מדתיים-לאומיים וחילונים. לעומת זאת ישנה חשיבות ורגישות יתר למצב הסטטוס המשפחתי, וכאמור גם למוצא העדתי, לצד מידת המסירות לתפילות ולימוד תורה.

6,000 הגולשים הרשומים ב-"שליש גן עדן" הם גברים ונשים המגדירים עצמם "חרדים מודרניים"; 60 אחוזים הם גברים ו-40 אחוזים הן נשים. הפלטפורמה מותאמת לביישנות המגזרית האופיינית ולוקחת בחשבון את האיסור על החלפת תמונות או מגע טרם הפגישה. האתר מושך בעיקר צעירים: כ-50 אחוזים מהחרדים שנרשמו לאתר הם בני 21-30 ואילו 20 אחוזים נותרו רווקים בגיל "המופלג" של 30-35.

מפתיע במיוחד לגלות שכרבע ממשתמשי האתר הם גרושים, דתיים או חרדיים - תופעה מודרנית לא פחות מאתרי היכרויות במגזר. מבחינה גיאוגרפית, רק רבע מהמשתמשים באתר מגיע מאזור ירושלים, בעוד כ-40 אחוזים מגיעים דווקא מאזור גוש דן והמרכז. אחוז אחד בלבד גר באיו"ש ושני אחוזים גרים מחוץ לישראל. אם נחה גם עליכם השכינה, ותרצו בזיווג הגון וכשר, תוכלו לנסות את האפליקציה הנלווית לאתר הדייטינג, הזמינה להורדה לאייפון ולאנדרואיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully