וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייה של בת השלוש ניצלו בזכות חצי גולגולת מודפסת

אילן גלר

19.7.2015 / 9:50

הדפסה תלת-ממדית עברה לא מעט שינויים ושדרוגים בשנים האחרונות, וכעת אנחנו עדים לאחד השימושים החשובים והמורכבים יותר של הטכנולוגיה הזו. פעוטה סינית, שגולגולתה התנפחה בשל מחלה, זכתה לצ'אנס נוסף

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מימין: חצי הגולגולת שהודפסה והושתלה./מערכת וואלה!, צילום מסך

חייה של ילדה סינית בת שלוש, הסובלת מהידרוצפלוס - מחלה הגורמת להצטברות קיצונית של נוזלים בחלל המוח - ניצלו בזכות ניתוח באורך 17 שעות במהלכו נוסרה גולגולתה והוחלפה בגולגולת חדשה, שהודפסה עבורה מסיבי טיטניום באמצעות מדפסת תלת-ממד. הניתוח בוצע ללא תשלום על ידי בית החולים העממי של מחוז חונאן, המגייס כעת תרומות למימון המשך הטיפול בצעירה, שזכתה בהזדמנות נוספת לחיים נורמליים.

הילדה, ששמה המלא לא פורסם מטעמי צניעות, נאלצה להתאשפז בבית החולים בחודש ספטמבר האחרון. גופה הזעיר לא היה מסוגל לעמוד במשקל הגולגולת המנופחת פי ארבעה, ועל כן תנועתה הוגבלה ולמעשה היא לא הורשתה לקום ממיטתה. הטיפול המקובל למחלה, שנמשך כחודשיים, לא הביא לשיפור מספק במצבה, ועל כן הוחלט לנסות את השיטה החדשנית.

זו הפעם הראשונה שניתוח כזה מבוצע בהצלחה בסין, ומעבר להחלפת קרקפתה, נשאבו מראשה של בת השלוש לא פחות מ-15 ליטרים של נוזל. צוות הניתוח דימה את הפעולה המורכבת להסרת קליפת ביצה מבלי לפגוע בקרום הביצה, ומבלי להוציא ממנה אפילו טיפה אחת של חלמון או חלבון. מצבה יציב כעת, אם כי היא לא החלימה לגמרי ממחלתה ועדיין זקוקה להמשך השגחה רפואית. כנראה שבעתידה של הילדה צפויים טיפולים נוספים, בטרם תשוחרר לביתה, אבל אין ספק שמדובר בשיפור משמעותי באיכות החיים שצפויים לה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הראש תפח פי ארבעה מגודל רגיל./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הראש אחרי הניתוח./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully