וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מזה 12 שנה: נשלח פחות דואר זבל ממיילים אותנטיים

אילן גלר

19.7.2015 / 11:02

למרות שעדיין מדובר בנתון מטריד, מאז שנת 2003 לא נרשם שיא חיובי כזה באינטרנט. עם זאת מזהירים המומחים כי הירידה בכמות הספאם נובעת גם מעליית המדרגה של האקרים ופתיחת פלטפורמות חדשות (כמו צ'אט) למשלוח זבל לגולשים מתוסכלים

מקלדת. ShutterStock
הנוכלים עברו לפלטפורמות מתוחכמות יותר./ShutterStock

המאבק הארוך של ספקיות האינטרנט וספקיות שירותי הדוא"ל השונים כנגד דואר זבל (ספאם) נושא פרי: לפי נתוני המחקר של חברת אבטחת המידע סימנטק, לראשונה מאז שנת 2003 כמות דואר הזבל שהועברה ברשת נמוכה יותר מזו של מיילים אותנטיים, שנכתבו על ידי בני-אדם, או הכילו מידע רלוונטי. עדיין מדובר ברק מעט פחות ממחצית תעבורת המייל - אך גם נתון זה הוא הישג גדול לעומת נתונים שנרשמו בשנים קודמות.

באופן כללי כמות האיומים הקשורים בדואר אלקטרוני הולכת ופוחתת באופן דרמטי משנה לשנה. בעוד שבחודש נובמבר 2014 אחד מכל 467 מיילים היה למעשה ניסיון "פישינג" (קישור מזויף לאתר בתקווה שהמשתמש ימסור פרטים אישיים), בחודש יוני 2015 המספר עמד על אחד מכל 2,448 מיילים בלבד.

אולם בסימנטק ממהרים להשבית את השמחה, שהם עצמם אחראים לה. לטענת החברה, כמות האיומים במייל הולכת ופוחתת, רק משום שההאקרים מאמצים דרכים אחרות לגניבת זהות ופריצה למחשבים. רוב המשתמשים כיום כבר מודעים לסכנות שבפתיחת קישורים לא מזוהים דרך הדואר האלקטרוני, אך עדיין חשופים לשיתופים ברשתות החברתיות ושירותי הצ'אט השונים, שהופכים במהירות לפלטפורמה העיקרית בה פועלים עברייני הרשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully