וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפער מצטמצם: רובוט תועד מציג שמץ של מודעות עצמית

20.7.2015 / 9:46

במהלך בדיקות אינטליגנציה מלאכותית, שנערכו במעבדה בניו יורק עם שלושה רובוטים מסוג NAO, אחד הרובוטים הצליח לתת תשובה שהפתיעה מעט את החוקרים לטובה

צילום מסך

כנראה שהניסוי הזה עוד לא מביא אותנו לשלב בו נצטרך להתחיל לפחד מעליית המכונות ומהרגע בו יקומו עלינו הרובוטים לכלותנו, אבל אין ספק שמדובר בתצוגה מרשימה של התקדמות האינטליגנציה המלאכותית, והאופן שאנחנו מבינים אותה. חוקרי רובוטיקה במכון Rensselaer Polytechnic בניו יורק הצליחו לגרום לרובוט מסוג NAO להפגין רמזים של מודעות עצמית במהלך בדיקות אינטליגנציה מלאכותית שנערכו לאחרונה.

לפי הדיווח ב-New Scientist, הניסוי נערך באמצעות שלושה רובוטים, להם אמרו החוקרים שיקבלו "גלולה" שתבטל את יכולתם לדבר. כמובן שלא ניתנה להם גלולה פיזית אבל לחצן שהותקן בהם דימה את הפעולה, אותה הפעילו החוקרים בלחיצה אצל שניים מהרובוטים, שלא היו מסוגלים לענות כשנשאלו איזו גלולה הם קיבלו.

הרובוט השלישי שלא "סומם" הצליח לקום ולענות: "אני לא יודע", כביכול סתירה, כי אילו היה מקבל גלולה לא היה מסוגל לענות - ואז הגיע הרגע המרגש באמת: רגע לאחר מכן הרובוט תיקן את עצמו והוסיף: "סליחה, אני יודע עכשיו. הצלחתי להוכיח שלא קיבלתי כדור משתיק".

לתגובה הזו, המעידה על ניצני חשיבה עצמאית ומודעות עצמית, החוקרים פחות ציפו. הדוגמה הזו מצטרפת לאיתותים קודמים על התקדמותה המפתיעה של האינטליגנציה המלאכותית, אך מהווה דוגמה חדשה למקרה בו רובוט "משנה את דעתו" ואת ההנחות המוקדמות שתוכנתו בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully