וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגענו לפלוטו? תיאורית הקונספירציה החדשה שמסעירה את הרשת

21.7.2015 / 7:32

כמו בכל פרסום היסטורי של נאס"א, גם הפעם האינטרנט רוחש שמועות וציוצים חשדניים לגבי מידת אמינות הפרסומים. האם יכול להיות שמדובר בלא יותר מהדמיה שנועדה לשכנע את הציבור שנאס"א מגיע להישגים?

כוכב הלכת הננסי פלוטו כפי שצולם מהגשושית "ניו הורייזונס" לקראת הטיסה על פניו, 14 ביולי 2015. רויטרס
זה בכלל צילום של מרפק, לא?/רויטרס

ספקנות היא ללא ספק תכונה רצויה ובריאה, אבל לעתים היא יכולה להפוך לפרנויה: הצילומים של כוכב הלכת המרוחק ביותר במערכת השמש, פלוטו, וסרטון הדמיה נלווה שפרסמה נאס"א בימים האחרונים הציגו מכתשים, קניונים והררי קרח אבל בעיקר ריתקו את העולם כולו. כעת מעוררים גלים תיאוריות קונספירציה מקוונות, לפיהן מדובר בזיוף.

טענות לקונספירציה מטעם סוכנות החלל האמריקנית צצו מאז שהתמונות והסרטון שצילמה (לכאורה, כן?) גשושית החלל New Horizons היכו ברשת. לפי התיאוריה, הגשושית חלפה על פני הכוכב מבלי להצליח לתעד אותו, ואילו נאס"א מנסה לרמות את הציבור, שעל כספיו היא נסמכת, באמצעות הפקה מתוחכמת שכולה שקר אחד גדול. האמנם?

מוקדם יותר השבוע שיגרה לכדור הארץ הגשושית תמונות ברזולוציה הגבוהה ביותר שתועדה עד כה של פני השטח של פלוטו, ממרחק של כ-12 אלף קילומטרים מעל פני כוכב הלכת הננסי. בתמונות תועדו גם ירחיו של פלוטו, צ'ארון והידרה, המאירים מעל הררי הקרח של פלוטו. מדענים טוענים כי התמונות מעידות על פעילות גיאולוגית, שעדיין נמשכת בעולם הקפוא של פלוטו, אך גולשים רבים כאמור ממש אינם משתכנעים.

בין התגובות הקונספירטיביות הרבות סרטון יוטיוב שהועלה מטעם מיזם מקוון בשם Crrow Discovery Project שניסה להפריך את אמיתות התמונות החדשות, על ידי השוואה לתמונות שצולמו על ידי טלסקופ פרטי, שלכאורה יותר ברורות מאלו שצולמו על ידי נאס"א ממקום הרבה יותר קרוב. "זה הכול הונאה, אתם פשוט מסתכלים על פיקסלים", כתב מעלה הסרטון, "אם אתם רוצים לראות את פלוטו האמיתי אני מצטער להגיד, תצטרכו ללכת לדיסנילנד". חשוב לזכור עם זאת שאותו "ערוץ מדע" טען בעבר כי גם הירח הוא אשליה.

גולשים רבים אחרים בטוויטר ציינו כי התמונות נראות כמו הדמיית מחשב, או הולוגרמות ממוחשבות, בעוד קונספירטורים קיצוניים יותר מתעקשים שממשלת ארה"ב עצמה מסתירה את התיעוד האמיתי, כדי שלא לחשוף את החייזרים המאכלסים את פלוטו. כמובן שמול כל אלו קם גל נגד של פוסטים וציוצים הלועגים לתיאוריות המופרכות, ותגובות מצד מדענים שביטלו אותן כלא רציניות. אנחנו באופן אישי לא בטוחים, זה נשמע כמו מקרה למאלדר וסקאלי. איזה מזל שהם חוזרים בינואר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

FIRST IT WAS GRAY.... HOW CAN YOU EVEN DETERMINE ITS A PLANET, THEN ITS , BLUE, NOW TAN.... 5 YEARS ITS GONNA BE RED WATCH..... I HATE THIS FAKENESS BY NASA

Posted by Kedrick Still Blessed on Wednesday, July 15, 2015

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully