וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מצלמים את המסך בכל אחד מסוגי הסמארטפונים? מדריך

22.7.2015 / 7:06

לא משנה איזה מכשיר יש לכם בכיס, כל אחד צריך לפחות פעם אחת בחייו לצלם את מסך הטלפון הנייד. כדי שלא תשברו את הראש איך עושים את זה בטלפון החדש שלכם, קבלו מדריך קצר שלוחץ על כל הכפתורים הנכונים

סמארטפון אנדרואיד. ShutterStock
ההבדלים בין המכשירים קטנים, אבל יכולים להוציא אדם מדעתו./ShutterStock

מצילומים של הודעות ספאם טורדניות, לשיתוף ברשתות החברתיות, ועד לתיעוד משך זמן ההמתנה לשירות לקוחות - יש לא מעט סיבות לצלם את מסך הסמארטפון. אם החלפתם נייד לאחרונה, או שמעולם לא הצלחתם להבין איך לעשות את זה בנייד שלכם, המדריך הזה יסייע לכם לאתר את הפיצ'ר בכל טלפון חכם עדכני.

לכל נייד יש שילוב לחיצות שונה אבל במידה ושיטת היצרן לא עובדת, מסיבה כלשהי כמו כפתור תקול או לא רגיש דיו, יש כמובן גם אפליקציות ייעודיות, שתוכלו לרתום לטובת העניין בחלק מהמקרים.

אייפון

בעודכם במסך הרצוי, אותו תרצו לצלם, לחצו על מקש הבית ועל כפתור ההפעלה של המכשיר, עד שתראו שצולמה התמונה באמצעות האפקט הייעודי. התמונה תתווסף לאלבום התמונות שלכם אוטומטית. ניתן גם לנצל את מקש הבית הפיקטיבי הקיים ב-Assistive Touch לצורך זה.

אם נפלתם קורבן למקש בית תקול ולא אוהבים את המקש המרחף, ניתן גם להתקין אפליקציה דוגמת Skitch, שמאפשרת לא רק צילום מסך פשוט, אלא גם הוספת הערות עליו, שימוש במיוחד לסימון הוראות הגעה על מפה, הדגשה של אדם בתמונה קבוצתית ועוד למשל.

אייפון. ShutterStock
אייפון: כפתור הבית יחד עם כפתור ההפעלה./ShutterStock

סמסונג גלקסי

נווטו אל המסך המבוקש, ולחצו על כפתור ההפעלה ומקש הנמכת הווליום בו זמנית. במכשירי גלקסי, תצטרכו ללחוץ על כפתור ההפעלה ומקש הבית או על כפתור התפריט וה-back ביחד. את צילומי המסך תמצאו בתיקיה חדשה בגלריה בשם Screenshot. בגרסאות עדכניות של אנדרואיד תוכלו לראות גם תצוגה מוקדמת של התמונות באיזור הנוטיפיקציות.

במידה ומסיבה כלשהי המקשים לא תקינים, ניתן להתקין אחת מהאפליקציות הרבות (והמיותרות במידה והמכשיר עובד כמו שצריך) שמאפשרות צילום מסך. שאחת המומלצות היא Screenshot הפופולרית.

LG

במכשירי הדגל של LG הלחצנים ממוקמים בגב המכשיר. לחיצה על כפתור הבית (האמצעי) יחד עם לחצן הנמכת הווליום (התחתון) יצלם את המסך. בגרסת האנדרואיד במכשירי LG יש גם אפשרות לכתיבת מזכר מהיר בשורת הפקדים התחתונה (ציור של ריבוע עם קו יוצא מחלקו התחתון). לחיצה עליו תצלם את המסך ותאפשר לכם להוסיף קשקושים או טקסט על התמונה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
LG G4: כפתור הבית יחד עם לחצן הווליום התחתון./מערכת וואלה!, צילום מסך

Huawei P8

צילום מסך במכשיר הדגל המוצלח והמפתיע מבית היצרנית הסינית, שהגיע זה עתה לישראל, פועל גם הוא כמו במרבית מכשירי אנדרואיד באמצעות לחיצה על מקש הווליום התחתון וכפתור ההפעלה של המכשיר. בנוסף, יש פיצ'ר מדליק במכשיר המאפשר לצלם את המסך על ידי נקישה של מפרק האצבע על המסך.

OnePlus One

המכשיר הסיני המפתיע לטובה זכה להצלחה גדולה גם בישראל. הוא מאפשר צילום מסך באמצעות לחיצה סימולטנית על כפתור ההפעלה ומקש הנמכת הווליום, אך תוכלו גם להוסיף את האפשרות לתפריט ההפעלה של המכשיר. כדי לעשות זאת הכנסו ל-Settings ומשם ל-Buttons, ובעריכת קיצורי מקשי ההפעלה סמנו את האפשרות Screentshot, לגישה נוחה ומהירה גם דרך התפריט. ב-OnePlus One תוכלו גם להשתמש בתוכנת Screencast לצילום מסך שיישמר בקובץ וידאו קצר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
OnePlus one: גם כפתור ההפעלה ומקש הנמכת הווליום./מערכת וואלה!, צילום מסך

Sony Xperia

גם במכשירי אקספריה הפופולריים בארץ צילום המסך מושג באמצעות לחיצה על מקש הווליום התחתון ומקש ההפעלה של המכשיר.

Windows Phone

צילום מסך אינו נתמך, למרבה הצער, בגרסאות 6 ו-7 של מערכת ההפעלה הסלולרית מבית מיקרוסופט, אך משתמשים בגרסה 8 שלה יכולים לצלם את המסך על ידי לחיצה פשוטה על מקש Windows וכפתור ההפעלה בו זמנית. לא עובד? נסו אפליקציה דוגמת Screen Capture החינמית.

Blackberry

אם אתם מהמשתמשים הנדירים, ובעיקר העסקיים, של המכשיר שפעם כיכב ברשימת מכשירי הפרימיום גם בישראל, תשמחו לגלות שניתן לצלם מסך במכשירים החדשים יותר באמצעות לחיצה סימולטנית על שני מקשי הווליום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בלקברי: שני מקשי הווליום./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully