וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולם נגד אפל: קואליציית ענקיות הטכנולוגיה תומכת בסמסונג

אילן גלר

22.7.2015 / 12:15

חברות כמו פייסבוק, גוגל, דל, HP, eBay ועוד הביעו בבית המשפט את תמיכתן ביצרנית הסמארטפונים הקוריאנית בניסיון ליצור תקדים שיעלה להן הרבה מאוד כסף בעתיד

WWDC15 כנס המפתחים של אפל. אתר הכנס,
אף אחד לא ייתן לך כיף. טים קוק./אתר הכנס

המאבק המשפטי עתיר היצרים בין ענקיות הטכנולוגיה, אפל וסמסונג, זכה לתפנית מסקרנת החודש. לפי מסמכים שנחשפו בבית המשפט, התגייסה כמעט כל תעשיית הטכנולוגיה על מנת לתמוך בטיעונים של סמסונג - ולתקוף את אלו של אפל. בין שותפתיה החדשות של סמסונג בבית המשפט, שהעידו לטובתה בשורה של מסמכים שנשלחו לשופט, נמצאות חברות כמו פייסבוק, גוגל, דל, HP, eBay ועוד.

המאבק המשפטי ארוך שנים בין אפל וסמסונג החל עוד בתקופתו של סטיב ג'ובס שעמד בראש החברה. אפל טוענת כי סמסונג הפרה פטנטים רבים שלה בעת ייצורה של סדרת מכשירי הגלקסי הפופולרית, ולמעשה כבר זכתה בערכאה המשפטית הראשונה, אלא שסמסונג מנסה בכל כוחה להפוך את ההחלטה הזו (ולהימנע מתשלום קנס של עד מיליארד דולרים).

מדוע חברות רבות כל כך מעמק הסיליקון רוצות לראות את אפל מפסידה? פסיקה סופית לטובתה של אפל עלולה להפוך את תנאי הפיתוח והמסחר בעולם ההיי-טק למאתגרים הרבה יותר. החלטת בית המשפט עשויה ליצור תקדים לפיו מוצר שמזכיר, אפילו בקווים הכלליים ביותר, מוצר קודם של חברה אחרת - בהחלט יוכל להיחשב כמעשה של הפרת זכויות המזכה בפיצויים גדולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully