וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למי יש מטען?! כל הדרכים לחסוך בסוללה בסמארטפון

28.7.2015 / 11:50

לא משנה כמה משוכלל הסמארטפון שלכם, כשנגמרת לו הסוללה הוא יעיל בדיוק כמו סוליה של נעל. קבלו כמה טיפים שיסייעו לכם להישאר מחוברים גם אם יצאתם מהבית עם סוללה ב-10%

סמארטפון אנדרואיד. ShutterStock
סמארטפון אנדרואיד/ShutterStock

אם חשמל לא זורם בכפות ידיכם, כנראה שאתם מוטרדים כמו רובנו בעת היציאה מהבית בשאלה הנצחית - האם הסמארטפון ישרוד את פרק הזמן הזה ללא טעינה? מאז התרגלנו למציאות בה סמארטפונים משמשים אותנו גם לעבודה וגם בשעות הפנאי, הסתגלנו בלית ברירה גם למותם השכיח בטרם עת מאובדן אנרגיה.

בעודנו ממתינים שצד החומרה ידביק את דרישות התוכנה ההולכות וגדלות בזירת הטלפונים החכמים, יש כמה פעולות שניתן לנקוט בהן כבר עכשיו כדי לחסוך בסוללה, ולהאריך את חיי פעולת המכשיר כמה שיותר.

הנמיכו בהירות מסך

מרביתנו לא לוקחים בחשבון כמה משמעותית דרגת הבהירות במכשירים, שרובם מורכב מאותו מסך גדול. ההשפעה שלהם על הסוללה היא קריטית בהתאם, וכל הצצה במכשיר לבדיקת הודעה או ריענון הפיד בפייסבוק תגבה מחיר מזמן הסוללה שלכם, בעיקר במידה ואתם על בהירות מקסימלית. שווה לנסות גם מצבי בהירות אוטומטיים המתאימים את תאורת המסך לסביבה, הקיימת במכשירים רבים.

הימנעו מטעינת יתר
מרבית הסמארטפונים נעזרים בסוללות מבוססות ליתיום או ניקל, שיעילותן הולכת ופוחתת עם כל הטענה - ובעיקר עם כל הטענת יתר. רבים מאיתנו משאירים את המכשיר מחובר למטען ולחשמל בכל הזדמנות, לעתים גם כשמזמן הגענו ל-100% טעינה, בלי להבין שאנו גורמים נזק ומקצרים את חיי הסוללה באופן בלתי הפיך.

במקום להטעין באופן עיוור, פשוט בדקו איזו סוללה קיימת במכשירכם ומהם המלצות ההטענה עבורה. חשוב לזכור: סוללות מבוססות ליתיום נוטות לאבד אנרגיה פחות מניקל, אבל צניחה שלהן לאזור ה-0% עשוי להפוך אותן לבלתי יציבות ואף מסוכנות לשימוש.

קיצור זמן נעילת מסך

עדיין באזור המסך של המכשיר, רבים מאתנו נועלים את המכשיר מיד בתום השימוש בו, אך לא מעטים פשוט מניחים לו להינעל לבד, או להמשיך לרוץ כשהמסך מופעל עד שייכבה. כדי להימנע מכך תוכלו פשוט להגדיר זמן נעילת מסך אוטומטית קצר יותר, על ידי כניסה ל-Settings > General > Auto-lock באייפון או Settings > Display > Screen timeout באנדרואיד (בחלק מהדגמים ייתכן וההגדרה מכונה Sleep).

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
סוללה חלשה. ShutterStock
בהירות המסך קריטית כשרוצים לחסוך בסוללה./ShutterStock

טעינה במצב טיסה

מי מאתנו לא גילה ברגע האחרון לפני יציאה מהבית שהסוללה שלו עומדת לשבוק חיים? כשאתם צריכים לטעון את הטלפון מהר, מומלץ להעביר את המכשיר למצב טיסה, גם אם אין לכם תכנונים לבקר בדיוטי פרי בקרוב. במצב זה הטלפון לא שולח ולא מקבל מידע מאף סוג, מה שמזרז משמעותית את זמני הטעינה.

קררו את הסוללה

הטיפ הבא רלוונטי בעיקר בישראל הלוהטת, במיוחד בחודשי הקיץ. חימום יתר של המכשיר, בין אם הוא מוחזק בידינו בשמש הקופחת או נמצא בכיס הג'ינס ומתחמם לו שם, מוביל בין היתר לפגיעה בביצועים אבל גם תורם לדימום הסוללה שלנו. בדומה למכשירים אלקטרוניים רבים, הסמארטפון והסוללה שלו יפעלו באופן יעיל וחסכוני הרבה יותר, בדיוק כמוכם, בחללים מקוררים. במידה ואין לכם ברירה, השתדלו להחביא את המכשיר במעמקי תיק לכל הפחות.

אייפון. ShutterStock
אל תחכו שהמסך ייכבה לבד./ShutterStock

הפסיקו לדווח לאפל

הטיפ המנצח הבא יגביר את מידת הפרטיות שלכם, ומקביל יקל גם על הסוללה. עמוק בהגדרות מכשירי iOS יש פיצ'ר המורה למכשירכם להעביר נתוני מיקום לאפל, מה שיוצר עומס מיותר על הסוללה גם אם אינכם פרנואידים לפרטיותכם. לכיבוי האפשרות (או הפעלתה מחדש) היכנסו ל-Settings > Privacy > System Services .

פשוט כבו את המכשיר

אם אתה לא שם, אתה עדיין קיים: נומופוביה היא רגש חזק אבל באמת שלא יקרה לכם שום אסון אם תכבו את המכשיר אם נכנסתם לקולנוע, יצאתם לנסיעה ארוכה, התיישבתם בהרצאה ועוד.

זה נראה מובן מאליו אבל מרביתנו יאפשרו לסוללת המכשיר לגווע בזמן הזה, רק כדי לא לפספס במקרה הודעה נכנסת. במידה ואתם יודעים מראש שלא יהיו לכם אפשרויות טעינה בהמשך היום, נתקו עצמכם כשזה פחות חשוב, כדי להישאר מחוברים כשתצטרכו באמת להיות זמינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully