וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הביקיני הצרפתית מציפה את הרשתות החברתיות

אילן גלר

30.7.2015 / 7:59

המתיחות הדתית בצרפת הגיעה לכותרות לאחרונה אחרי שעימות אלים תועד בין משתזפות בפארק לנשים, ככל הנראה מוסלמיות. כעת הצרפתיות מציפות את הרשת בתמונות שלהן בביקיני בפארקים ובמקומות ציבוריים אחרים

צילום מסך

בשבוע שעבר התרחש מאורע מצער בפארק ציבורי הממוקם בעיר ריימס שבצפון צרפת. אנג'ליקה סלוס הצעירה ביקשה להשתזף על אחת ממדשאות הפארק בביקיני. חבורה של נשים שעברו בסביבה (מוסלמיות לפי חלק מהדיווחים, אם כי המשטרה המקומית לא מסרה באופן רשמי שום פרט הנוגע לזהותן הדתית) החלו לתקוף אותה מילולית, ולאחר מכן פצעו אותה במהלומות שנמשכו עד שמבקרים אחרים בפארק הצליחו להרחיקן.

האירוע גרר גל של גינויים מצד פוליטיקאים וארגוני זכויות נשים, אולם זה שזכה למירב הפרסום הוא קריאתו של ארגון נגד גזענות בשם SOS Racisme לנשים לפרסם תמונות של עצמן בביקיני, בפארק בו התרחשה התקיפה - או בכל פארק אחר בצרפת - תחת הכותרת "אני לובשת את בגד הים שלי בפארק" (#jeportemonmaillotauparcleo).

נשות צרפת אכן מיהרו להתגייס ליוזמה. פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם הוצפו במאות תמונות של נשים שאינן מתביישות להסתובב במקומות ציבוריים בביקיני, ובחלק מהמקומות אף התארגנו עשרות חברות לצילום משותף. נקווה שהמחאה ההמונית תסייע למניעת אירועים אלימים שכאלו בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully