וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעשיית הזנות הישראלית משגשגת בפייסבוק

31.7.2015 / 6:27

הרחק מהפיד שלכם, אבל במרחק שני קליקים בלבד, אפשר למצוא ברשת החברתית לא מעט עמודים המשווקים נערות ליווי לכל גולש. בפייסבוק לא ממהרים להסיר את העמודים, שקיומם מגיע לידיעת ההנהלה רק אם גולשים מדווחים עליהם. ואם לשפוט לפי הממצאים, לא הרבה עושים את זה

שירותי ליווי בפייסבוק. מתוך פייסבוק, צילום מסך
לטלפון ענה גבר שלא רצה להתמקח על המחיר./צילום מסך, מתוך פייסבוק

ביטחון וכבוד - אלה הן שתיים מהרגליים המרכזיות שחוקי פייסבוק (הסטנדרטים הקהילתיים של הרשת החברתית) עומדים עליהן. אבל נראה שבחלק מהמקרים, הסטנדרטים האלה נעלמים לחלוטין ופעילות פלילית מתנהלת ללא מפריע.

בשנים האחרונות גוברת המחאה נגד תעשיית הזנות הישראלית, ובעיקר נגד כרטיסי הביקור הזרוקים בנונשלנטיות ברחובות המפוקפקים של תל אביב (אזור אלנבי בואכה הירקון, לדוגמה). אבל מתברר שהתעשייה הזו משגשגת לא רק בעולם האמיתי אלא גם במרחב המוגן, לכאורה, של הרשת החברתית.

עמודי פייסבוק רבים, המשמשים ככרטיסי ביקור כאלה בדיוק, משגשגים גם על רצפת הרשת החברתית. הם מציגים שם של סוכנות ליווי, מספר טלפון ליצירת קשר והזמנת נערת ליווי ולרוב גם תמונות פורנוגרפיות סליזיות שלא היו עוברות את המסננת של פייסבוק גם אם מארק צוקרברג ויו הפנר היו מתחלפים ליום אחד.

שירותי ליווי בפייסבוק. מתוך פייסבוק, צילום מסך
העמודים האלה קיימים כבר שנים./צילום מסך, מתוך פייסבוק

העמודים הללו מנוהלים ברובם על ידי פרופילים פקטיביים ובעוד פייסבוק סוגרת אותם לאטה, ללא מדיניות מוגדרת למעט דיווחי גולשים, בחלק מהמקרים מפעילי הרשת כלל לא מודעים לקיומם. וגם אם חלק מהעמודים מוסרים מהרשת, עוד ועוד פרופילים פיקטיביים נפתחים ויחד איתם גם כרטיסי הביקור הללו שמקדמים את תעשיית הזנות.

זה משחק חתול ועכבר, רק שהחתול שמן וכבד ולעכבר הזריז והממוקד יש המון חברים ובני משפחה בדיוק כמוהו. לשם השוואה, את "סטטוסים מצייצים 2" (שובו של אבי לן) ו-"סטטוסים מצייצים 3" (נקמתה של פייסבוק) סגרו תוך פחות מ-24 שעות.

כל עמודי סוכנויות הליווי בפייסבוק מתפקדים באותו הפורמט הדל אבל אפקטיבי. אין בעמודים האלה יותר מכמה עשרות לייקים אבל הם לא נועדו להיות פופולריים במובן הסטנדרטי של פייסבוק. כדי להישאר מתחת לרדאר הם צריכים להישאר כרטיסי ביקור מקוונים הניתנים לגישה בקלות באמצעות חיפוש.

העמוד " Lady Vipנערות ליווי ברמה" לדוגמה מתפקד ללא הפרעה מאז 10 ביוני 2013. והוא ממש לא היחיד. חיפוש של הביטוי "נערות ליווי" מניב 11 תוצאות מהירות וחיפושים נוספים חושפים את ממדי התופעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שירותי ליווי בפייסבוק. מתוך פייסבוק, צילום מסך
בפייסבוק לא ממהרים למחוק אותם./צילום מסך, מתוך פייסבוק

כדי לברר עד כמה קל להזמין נערת ליווי באמצעות האתר הרמנו טלפון לאחד המספרים באחד העמודים האלה בפייסבוק. ביקשנו לדבר עם אחת הבחורות ששמה התנוסס באחד הפוסטים. הבחור שענה הזדהה בתור "הפקיד שלה" ומיד הסביר שאנחנו צריכים לדאוג למקום מפגש ושהמחיר הוא 800 שקלים בלי אפשרות להנחה. "היא בחורה ברמה גבוהה מאוד", הוא הסביר בנחמדות. "היא חבל על הזמן".

בניסיון להבין למה פייסבוק לא נוקטת עמדה פרואקטיבית כדי להילחם בתופעה, התבשרנו שזה לא ממש בראש סדר העדיפויות: "בהיותנו קהילה של למעלה מ-1.4 מיליארד אנשים אנו מבקשים מאנשים לדווח לנו על תוכן שהם חושבים שמפר את הכללים שלנו", נמסר ממשרד יחסי הציבור המייצג את פייסבוק בישראל. "אנו מספקים לינקים פשוטים לדיווח בכל מקום באתר באופן המקל ומעודד אנשים לדווח על תוכן שכזה - וזאת על מנת שנוכל ולפעול בהתאם. הכללים שלנו שואפים לאזן בין הצורך לשתף ולדון בנושאים חשובים תוך שמירה על סביבה מכובדת".

שירותי ליווי בפייסבוק. מתוך פייסבוק, צילום מסך
חיפוש מהיר חושף את התופעה./צילום מסך, מתוך פייסבוק

הבעיה היא שאף אחד לא מדווח לפייסבוק, והעמודים האלה שם כבר שנים. משטרת ישראל מסרה בתגובה כי "משטרת ישראל פועלת באופן מקצועי וסדור כנגד מכלול העבירות בתחום תעשיית המין במספר מישורים ובין היתר בכל הנוגע לביצוע עבירות איסור פרסום שירותי זנות, אם באמצעות כרטיסי ביקור ברחוב, פרסומים באתרי אינטרנט וברשתות חברתיות ובכלל.

"הפעילות מתבצעת בציר המודיעיני, המבצעי והחקירתי ובדגש על מאמץ לחשיפת המפיצים, המפרסמים ובתי הדפוס. חשוב לציין, כי בהתאם למדיניות והנחיות פרקליטות המדינה האכיפה בעבירות אלו לא מתבצעת כלפי נותנות ונותני שירותי המין מתוך התפישה כי הם בראש וראשונה קורבנות ולפיכך ריכוז המאמץ באכיפה הוא כנגד הסרסורים ומפעילי בתי הבושת. לראיה, הודות להגברת האכיפה בעבירות איסור פרסום שירותי הזנות וריכוז מאמץ בנושא, עלה מספר התיקים שנפתחו בעבירה זאת משנת 2011, מאז שינוי החקיקה בנושא, באופן ניכר. ברוב התיקים שנפתחו הסתיימה החקירה והם הועברו לטיפול הפרקליטות הנוגעת".

כאמור, אם הם רק היו מתקשרים למספרי הטלפון המפורסמים בעמודים האלה, הם היו מגיעים לסרסורים בקלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully