וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך עקצו נערות צ'צ'ניות ממגייסי דאע"ש אלפי דולרים בפייסבוק?

2.8.2015 / 9:59

במקום להצטרף לשורות ארגון הטרור, הצעירות לקחו כספי נסיעה ממגייסי המדינה האסלאמית, בכמה מקרים, ונעלמו להם במקום להגיע לסוריה. למרות שמדובר בדאע"ש, הצעירות נעצרו בחשד להונאה

בכיר דאעש טאריק אל-חארזי שחוסל בתקיפה אמריקנית, סוריה. טוויטר, צילום מסך
נו, מתי אתן מגיעות?/צילום מסך, טוויטר

מיילים שקריים המנסים להוציא מאתנו כסף קיימים בערך מאז שחר האינטרנט, ואלא אם כן באמת יש לכם חבר מבית המלוכה הניגרי, כנראה שגם אתם נתקלתם באחד מהם מתישהו בחייכם. המשותף לכל המיילים הללו הוא שכולם מכילים "הזדמנות" שתשנה את חיינו, אם רק נכתוב מייל חוזר עם פרטי חשבון הבנק או האשראי שלנו.

מי שלא חשדו לרגע כשקיבלו מייל תמוה עם דרישה כספית שהייתה צריך להדליק נורה אדומה, הם דווקא החבר'ה במחלקת הגיוס של ארגון דאע"ש. מערך האינטרנט של המדינה האסלאמית מתוחכם מאוד יחסית לפעילות בקרקע וכולל פעילים המפיצים תעמולה לכל העולם וגם מגייסים צעירים מבולבלים וסקרנים.

במהלך אחד הניסיונות הללו לגייס קבוצה של נשים צ'צ'ניות צעירות נפלו אנשי ארגון הטרור העולמי בפח, והעבירו לצעירות אלפי דולרים שנועדו כדמי נסיעות - אותם משכו הצעירות כמובן, בלי שום כוונה להצטרך לשורות דאע"ש בסוריה.

הארגון האסלאמי הקיצוני יצר קשר עם הצעירות באמצעות המדיה החברתית, ובמקום לדווח למשטרה החליטו הנערות לשתף פעולה עם המגייסים, הנוהגים להרעיף מתנות והבטחות על צעירים מערביים בניסיון לצרפם לשורותיהם.

הצעירות ביקשו כאמור כספים לנסיעה לסוריה, אך לאחר השלמת העברת הכספים המקוונת חסמו את המגייס ונעלמו באמצע השיחה מהרשת. אם תהיתם, לא מדובר במקרה חד-פעמי - הצעירות חזרו על התרגיל שוב ושוב עד שעקצו 3,300 דולרים.

למרבה צערן של הבנות, פשע אינטרנטי הוא עדיין פשע, גם כשהוא מבוצע נגד טרוריסטים כדאע"ש, והן נעצרו על ידי המשטרה הצ'צ'נית באשמת הונאה על ידי היחידה לפשע מקוון - ועשויות לחטוף עונש של עד שש שנות מאסר. "אני לא זוכר תקדים כמו זה בצ'צ'ניה, כנראה כי אף אחד לא חוקר מספיק בכיוון הזה", סיפר השוטר ואלרי זולוטריוב ל-Russia Today, "בכל מקרה אני לא ממליץ לאף אחד לתקשר עם פושעים מסוכנים, במיוחד לא למטרת כסף קל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully