וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופעה: פורצים למצלמות רשת, מפחידים את בעלי המחשב - ומעלים לרשת

3.8.2015 / 6:47

אחת מנקודות התורפה בכל מחשב היא מצלמת הרשת. היא מחוברת לכל החיישנים החשובים, ממוקמת במקומות הכי פרטיים שלנו ומאוד קלה לפריצה במקרים רבים. בהנחה כמובן שהיא לא משדרת בלי סיסמה בכלל

צילום מסך

מצלמות רשת הן מוצר פופולרי במיוחד, ובמקרים רבים מגיעות מוטמעות במחשבים הניידים שאנחנו רוכשים. אנחנו משתמשים בהן כדי לתעד את עצמו, ובעיקר כדי לנהל שיחות וידאו, אבל הן גם מהגאדג'טים הכי פחות מאובטחים שיש לנו בבית. תוסיפו לזה את העובדה שהם מחוברים למחשב, מסוגלות לתעד את מה שסביבן ובחלק מהמקרים גם מצוידות ברמקול ומיקרופון, וקיבלתם אמצעי ריגול מושלם שאתם מכניסים בעצמכם למרחב הפרטי ביותר שלכם.

לא מעט מצלמות אלחוטיות משדרות ללא פרוטוקול אבטחה מחוסר ידע של המשתמשים או ברמת אבטחה נמוכה מאוד. הרשת מלאה במדריכים כיצד לפרוץ למצלמות כאלה ויש גם אתרים המרכזים שידורים ממצלמות לא מאובטחות - בלי ידיעתם בעליהן.

אבל תופעה מטרידה אפילו יותר, המכונה Cam Trolling, היא פריצה למצלמות רשת והטרלה של בעלי המחשב. בסרטונים רבים המועלים לרשת ניתן לראות את בעלי המחשב מתחילים לשמוע קולות, צחקוקים ולעתים גם משפטים מלחיצים במיוחד שאומרים הפורצים כדי לשגע את קורבנות הפריצה שלהם.

מצלמות רבות מצוידות בנורת לד קטנה, המעידה שהן פעילות, אבל רובנו לא ממש מקדישים זמן בבחינת מצלמות הרשת, בעיקר כשהן מוטמעות במסך המחשב. אז שימו לב, אם יש לכם מצלמה חיצונית שאינה בשימוש קבוע - נתקו אותה מהמחשב. אם המצלמה מוטמעת במחשב הנייד, ניתן לבטל את פעילותה בהגדרות Device Manager.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully