וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים חישבו בדיוק מאיזה מרחק אפשר לראות נר דולק

אילן גלר

4.8.2015 / 7:41

עד כה שיערו מדענים אפשר לראות נר דולק ללא עזרת משקפות ממרחק של עד 48 קילומטרים. ניסוי שנערך לאחרונה הוכיח שהאמת רחוקה מאוד מהמספר הזה

אתר רשמי

קווין קריסקונס ודון קרונה הם צמד חוקרים מאוניברסיטה בטקסס, שהחליטו להשקיע מאמצים ניכרים במציאת התשובה האולטימטיבית לשאלה הלא-אולטימטיבית: מאיזה מרחק אפשר לראות נר דולק ללא עזרת משקפות? התשובה המקובלת עד היום הייתה כ-48 קילומטרים, נתון שנראה חסר בסיס וגם בלתי אפשרי לבדיקה, מאחר ובמרחק זה יעלם באופק תחת קימורו של כדור הארץ.

בכדי להתגבר על הבעיה הזו, עשו השניים שימוש באובייקט שאותו בהחלט ניתן לראות מכל מקום - הכוכב וגה, שהוא הכוכב הבהיר ביותר בקבוצת הכוכבים נבל. קווין ודון חישבו מה המרחק שבו לכוכב ולנר דולק יש את אותה מידת בהירות בעת הצפייה בהם, ואז השוו את הנתונים ליכולות הראייה המוכרות של העין האנושית.

התוצאה? מתברר שגם לאדם בריא בעל זוג עיניים מושלמות יהיה קשה להבחין בנר דולק ממרחק של יותר מ-2.5 קילומטרים. אומנם תוצאה מאכזבת ביחס ל-48 הקילומטרים, שהיו המדד הקודם, אך גם כזו שנשמעת הרבה יותר הגיונית. האם באמת היה שווה לבזבז את זמנם של החוקרים במציאת תשובה לחידה הזו? זו כבר שאלה למחקר אחר.

נר בוער. יוטיוב, אתר רשמי
מי בדיוק מימן את המחקר הזה?/אתר רשמי, יוטיוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully