וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תולעת קטלנית בתפוח: וירוס חדש תוקף מחשבי מק

5.8.2015 / 12:35

מעכשיו גם משתמשי אפל יכולים להתחיל לחשוש ממיילים חשודים. וירוס Thunderstrike 2 מסוגל להדביק את מחשבי המק היוקרתיים מרחוק ואין כרגע שום דרך יעילה לעצור אותו

אתר רשמי

אחד היתרונות הגדולים של קונספט "הגן הסגור", המנחה את חברת אפל, הוא רמת הבטיחות הגבוהה שיכולה החברה להבטיח למשתמשיה, כתוצאה מהסינון הקפדני והשליטה המוחלטת עליה היא מקפידה בכל הנוגע לתוכנות ופיצ'רים.

אבל כעת הודיעה קבוצת האקרים על פיתוחה של תולעת ראשונה, בשם Thunderstrike 2, שתוכננה לתקוף את מחשבי Mac היוקרתיים והיקרים מבית אפל - וירוס אכזרי דיו כדי לעקוף את ההגנות המתוחכמות על אף כל מאמצי החברה.

הווירוס עלול להתקין את עצמו בחומרה (Firmware) באמצעות מייל פישינג, או בחיבור של אביזרים חיצוניים ב-USB ואפילו מתאם ethernet מהסוג הנפוץ לחיבור פשוט לרשת. לאחר ההדבקה מפיצה עצמה התולעת בין היתר לאביזרים המחוברים פיזית למחשב, במטרה להדביק גם מחשבים אחרים, כולל כאלו שאינם מחוברים לרשת.

משמעות הדבר היא שכדי להסיר את הווירוס יש צורך בפירוק המחשב והטמעה של תוכנה לא נגועה מחדש בצ'יפ הנגוע. והדובדבן שעל הקצפת? אף תוכנת אבטחה קיימת לא יכולה לזהות את התולעת, שלא לדבר על להסיר אותה.

הווירוס, כפי שמשתמע משמו, הוא היורש של תולעת Thunderstrike המקורית, שהוצגה בכנס אבטחה בגרמניה בתחילת השנה. אך בעוד הגרסה הראשונה של התולעת דרשה גישה פיזית למחשב באמצעות אביזרים חיצוניים, הגרסה החדשה יכולה להישלח גם מרחוק. אם אתם משתמשי אפל תשמחו לדעת שהחברה טיפלה כבר לפני חצי שנה בבעיות המאפשרות גישה ל-Thunderstrike המקורי, כך שעדכון שיפתור גם את איום גרסה 2.0 צפוי להגיע בעתיד הקרוב.

וירוס תולעת למק. יוטיוב, אתר רשמי
ברוכים הבאים לסיוט של שאר העולם./אתר רשמי, יוטיוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully