וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליוני גולשים ביאהו היו חשופים לתוכנת ריגול זדונית

אילן גלר

6.8.2015 / 6:34

לפי הדיווחים, האקרים ניצלו את מערך הפרסום של האתר הפופולרי, המבוסס על פלאש, כדי לחדור למחשבים של גולשים באמצעות הבאנרים המפורסמים ביאהו

נשיאת יאהו מריסה מאייר דוברת ב- International CES, לאס וגאס, 7 ינואר 2014. Ethan Miller, GettyImages
אאוץ'!/GettyImages, Ethan Miller

פורטל האינטרנט יאהו מנסה נואשות לחזור לקדמת הבמה, אך מקרה שהתפרסם לאחרונה, אודות פריצה למחשבים באמצעות שירותיו, בוודאי לא יסייע בכך. מתברר כי במהלך השבועות האחרונים היו חשופים עשרות מיליוני גולשים לרשת האתרים של יאהו לניסיון פריצה וחטיפה של מחשבם, לצורך דרישת כופר או שימוש במחשב להפעלת תוכנות זדוניות.

הפריצה המדוברת מנצלת את תקלת האבטחה שכבר נתגלתה בהתקן הפלאש של אדובי. אם דאגתם לעדכן את גרסת הדפדפן שברשותכם, במהלך הימים שחלפו מאז חשיפת הפרצה, הרי שאתם מוגנים מפניה. גולשים שלא דאגו לעשות זאת, נחשפו לתוכן המתחזה לבאנר פרסומי שהופיע באתרי יאהו, ולמעשה שימש את הפורצים לצורך השתלטות על מחשבים מרוחקים.

ביאהו מתעקשים כי מערכת הפרסום אותה הם מפעילים עוברת בדיקות אבטחה יום-יומיות, וכי היקף הנזק שנגרם כתוצאה מהמתקפה נמוך בהרבה מכפי שדווח. עם זאת, ידוע כי הרוגלה בהחלט פעלה דרך רשת הפרסום של האתר, וההאקרים אף נהנו מהמידע הרב אותו אוספת יאהו אודות גולשיה על מנת להגיע בדיוק לקהל שעניין אותם - הגולשים שהיו עלולים לספוג את הנזק הרב ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully