וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרנד חדש בטוויטר: "אני לא יפה מדי בשביל להיות מהנדסת"

אילן גלר

6.8.2015 / 7:01

אחרי שגולשים רבים טענו כי איסיס וגנר היא לא באמת מהנדסת תוכנה אלא דוגמנית, החליטה האמריקנית הצעירה להוכיח לכולם שבתעשיית ההיי-טק נשים יכולות גם להיות חכמות וגם להיראות טוב. הקולגות שלה לא היססו והצטרפו למתקפת התמונות ברשת

חברת הטכנולוגיה OneLogin, שמרכז הפיתוח שלה נמצא בעמק הסיליקון שבקליפורניה, החליטה להשיק קמפיין גיוס עובדים במתכונת מקובלת למדי: להציב את תמונותיהם של עובדים קיימים, לצד ציטוט המתאר מדוע הם נהנים כל-כך ממשרתם בחברה. אלא שלאחר ששלטי הפרסומת הללו הופיעו ברחבי סן-פרנסיסקו, התמלאה הרשת בתגובות מוזרות למדי מצד גברים שראו אותם.

המגיבים הרבים מתחו ביקורת מפתיעה על אחד השלטים, עליו מופיעה תמונתה של מהנדסת התוכנה איסיס וגנר העובדת ב-OneLogin. בפשטות, גברים רבים החליטו שווגנר נראית טוב מדי בכדי להיות מהנדסת תוכנה, ועל כן בוודאי מדובר בדוגמנית שגויסה לצורך הפרסומת. "אני תוהה אם נשים באמת יקנו את הרעיון שכך יכולה להיראות מהנדסת תוכנה", כתב אחד הגולשים וזכה לתמיכה רבה.

וגנר החליטה לא להישאר חייבת, והחלה טרנד חדש בטוויטר שהולך וצובר תאוצה. תחת התגית ILookLikeAnEngineer ("אני נראית כמו מהנדסת"), מפרסמות נשים העובדות בתעשיית ההיי-טק את תמונותיהן בכדי להוכיח לספקנים שמתכנתת או מהנדסת תוכנה יכולה גם להיראות טוב - ובכלל שהמין, המגדר או המראה הם נושאים לחלוטין לא רלוונטיים לעניין. "מראה חיצוני וכמות כרומוזומי האיקס בגוף הם לא מדד מוצלח במיוחד ליכולות של מהנדסים או מהנדסות", סיכמה וגנר את תגובתה וסחפה גולשות רבות שהצטרפו אליה ברשת החברתית עם תמונות של עצמן.

https://twitter.com/kthomas901/status/628378121570402304

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully