וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללחוץ ולהציל: הכירו את הכפתור שמציל חיים

5.8.2015 / 15:35

לא רק מערכות חדשניות לאיתור רכבים גנובים ונהיגה בטוחה: פיתוח חדש מבית קוברה, יסייע לכם במצבי חירום ומצוקה בזמן נהיגה ויזעיק אליכם שירותי חירום או שירותי דרך באופן מיידי בלחיצת כפתור

לא רק מערכות חדשניות לאיתור רכבים גנובים ונהיגה בטוחה: הסטארט-אפ החדש מבית קוברה, יסייע לכם במצבי חירום ומצוקה רפואית בזמן נהיגה ויזעיק אליכם שירותי חירום או שירותי דרך באופן מיידי בלחיצת כפתור

תאונות דרכים הן אף פעם לא חוויה נעימה. גם אם לא מדובר בפגיעות גוף המצריכות פינוי חירום, ברגע הראשון, אחרי שלב ההלם הראשוני, זמן התגובה האנושי לוקה בחסר ורבים מהמעורבים בתאונות נסמכים, שלא מרצונם, על עוברי אורח ועדי ראייה שיזמינו את כוחות החירום.

אבל מה קורה אם התאונה מתרחשת בכביש צדדי שאינו חשוף לרכבים נוספים או בשעת לילה מאוחרת בה מספר האנשים בחוץ נמוך במיוחד באזורים מסוימים? על מי נוכל לסמוך במקרה כזה שיסייע בשעת חירום?

בדיוק בשביל זה הקימה חברת קוברה את שירות "הכפתור" – הגרסה הישראלית של לחצן החירום המחובר למוקד אנושי ומקצועי 24/7 ומבוסס לוויין שיודע לאתר בעצמו תאונות דרכים בזמן אמת ולשגר מיד כוחות סיוע למקום האירוע.

ביקור במוקד החירום של הכפתור נראה ומרגיש כמו חמ"ל צבאי. המוקדנים ישובים בשורות ומטפלים בקריאות של לקוחות החברה 7\24.

הכפתור.
זמן יקר נחסך

המוקדן פשוט יודע

אופי הפניות יכולות להיות מורכבות מאוד כאשר מדובר בהצלת חיי אדם. כך לדוגמא קרה שהמערכת הוקפצה לאחר זיהוי תאונה דרכים בכביש 443 בין לוד ומודיעין וזאת לאחר שנהג הרכב איבד את השליטה על רכבו באופן פתאומי ונתקע בשולי הכביש. חלפו להן שניות ספורות לאחר התאונה והמוקדנים יצרו קשר עם הנהג, איתרו את מקום התאונה בעזרת חיישני ה- eCall ובהתאם לאירוע שוגר האמבולנס הקרוב והזמין ביותר במיידי. כך נחסך זמן יקר וקריטי מתוקף העובדה שבזמן תאונה - כל שניה קובעת.

כמו המקרה המתואר למעלה, מרבית לקוחות הכפתור לא ממש מבינים כיצד פועלת הטכנולוגיה ואיך קורה שהמוקדן מתקשר במהירות ויודע את פרטי התאונה. "אנחנו מתחייבים ללוח זמנים מאוד קצר כי אנחנו מבינים שאם נאחר בתקשורת זה אמור להסתיים בסוף טרגי", מסביר מנהל השיווק יעקב גנוסר.

כמו בארה"ב ואירופה שם תקנות הרכב מחייבות את היבואנים והיצרנים להתקין מערכות חירום אוטומטיות כמו On-star בארה"ב ומערכת eCall האירופאית. גנוסר מעריך שגם החוק הישראלי יאמץ את התקן המחייב שכבר הוכח כמציל חיי אדם. זה צפוי לקרות, לדבריו, בשנת 2017.

לחשוב על החיים

עמותת "אור ירוק" ממליצה אף היא על התקנת מערכות מצילות חיים ברכבים פרטיים ובאחרונה העניקה את תמיכתה למיזם. "אנשים צריכים לשמור על החיים שלהם ופחות על הרכב שלהם", אומר גנוסר ומתכוון למערכות האיתור היקרות שנועדו לשמור על הרכבים מפריצות וגניבות.

בשונה מהטכנולוגיה שמציעות שאר החברות בשוק, חברת הכפתור מתקינה ללקוחותיה מערכת המותקנת על השמשה בגובה העיניים מה שמאפשר לחיצה מיידית בהרמת יד בכל מצב חירום ומשדרת ישירות למוקד ברגע שיש זיהוי ודאי של תאונה. המערכת מצוידת ברכיב GPS שיודע למקם את הרכב ולהעביר דיווח מהימן לכוחות וזאת על ידי רכיב GSM מובנה במערכת.

מלבד מקרי חירום ותאונות דרכים, מציעה החברה גם חבילת פרמיום הכוללת סיוע ומתן שירותי דרך כמו גרירה, חילוץ כתוצאה מתקלה מכנית, תיקון פנצ'רים, אספקת 5 ליטר דלק ובשבועות הקרובים, לקוחות החברה ייהנו מאפליקציית "הכפתור" שתשדר להם בזמן אמת את מיקום הרכב ותתריע על גרירה באמצעות הודעת SMS שתישלח למכשיר הנייד שלהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

המוקד האנושי בחברת הכפתור מחובר לרשת בת מאות מחלצים בפריסה ארצית כך שבכל רגע נתון ידוע מיקום הרכב ובכך מתאפשר לשגר את המחלץ הקרוב ביותר לאירוע ולהגיע בטווח של 30-60 דקות לכל מקום בארץ וכל זה בלחיצה אחת. הכפתור שמו לעצמם למטרה לשחרר את הנהג מהכביש בכל מצב של תקלה ברכב, בזמן המהיר ביותר כך שהמוקד האנושי מתחייב למענה תוך 30 שניות - ולהגעה של ניידת שירות בזמן המהיר ביותר

לסיכום, כפי שהמצב נראה כיום, הכביש ימשיך להיות מקום המציב לפתחנו לא מעט אתגרים וסכנות. כנהגים, וכהורים לנהגים, עלינו לא להסתפק רק באמצעים הסובבים אותנו ועלינו לפעול גם בעצמנו. התקנת מערכת לשעת חירום כמו הכפתור יכולה לסייע הן בתחושת הביטחון בעת הנהיגה ועד עזרה במצב חירום, מצב בו הנהג אינו יכול לתפקד ולהזמין שירותי חירום. בין אם תבחרו באחת המערכות ובין אם לאו, סעו בזהירות

תוכן שיווקי
  • עוד באותו נושא:
  • חירום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully