וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונים סמארטפון במזרח? כך תזהו אייפון מזויף

7.8.2015 / 9:05

ממכשירים ישנים ממוחזרים ואיטיים למכשירים שארוזים כמו אייפון אבל מריצים אנדרואיד - בטלפונים החכמים של אפל יש כמה סימנים שחשוב לבדוק לפני שקופצים על המציאה בדוכן בבנגקוק

אייפון. ShutterStock
יש לא מעט סימנים מסגירים, רק תפקידו לקנות בלי לחץ./ShutterStock

מתקפת המשובטים: מי שכבר נכווה ברכישה באינטרנט, או בדוכן בחו"ל, ומצא את עצמו עם משקולת נייר יקרה בדמות סמארטפון, יודע שלא כל מכשיר עם לוגו של תפוח הוא בעצם אייפון - גם כשהוא נראה ממש ממש דומה.

תופעת העתקת מכשירי הדגל מבית אפל הפכה מזמן למכה עולמית, ותעשיית שוליים, אבל לא שולית, המציפה חנויות ברשת ובעולם האמיתי, בעיקר בשווקים האסיאתיים. הדרך הכי טובה להימנע מקניית אייפון מזויף היא ככל הנראה קנייה דרך מקור מורשה (יש לא מעט חנויות אפל בחו"ל), אבל אם אתם במקרה בטיול שכולו אננסים ומסאז', אל תתפתו לכל מה שנראה כמו דיל מצויין; היצמדו לכללים הבסיסיים האלה כדי לזהות אייפון מזויף, רגע לפני שאף קבלה או פתק החזרה כבר לא יעזרו.

רבי ג'ובס היה נותן בהם סימנים

בשלב הראשון בדיקה ויזואלית ופיזית של המכשיר תאפשר לכם לאתר סימנים מחשידים כמו משקל נמוך או כבד מדי של הסמארטפון, עובי שלא תואם את נתוני המפרט, שימוש בברגים או חלקים שנראים כעשויי פלסטיק, חיבורים שונים, או שאינם קיימים במפרט המקור כמו חריץ סים לא אופייני, אנטנה לא קשורה, רזולוציה מוזרה או איכות תמונה נמוכה במסכים, שאמורים להיות משובחים - וכל פרט אחר שנראה כי אולי אינו נמצא במקומו. בנוסף צריך לשים לב לאריזה, לאביזרים ואפילו לחוברת שאולי מודפסת באיכות נמוכה או שלא בקפידה. כמובן שכדי להבחין בכל זה עליכם לפתוח את האריזה ולבחון את המכשיר - שלב חובה בניגוד לחנויות מסודרות בהן בוחנים את המכשיר בתצוגה ולוקחים מכשיר ארוז לפתוח בבית.

חלקים לא תואמים

מכשירי אייפון מזוייפים עשויים להיות קשים במיוחד לאיתור היות וביניהם יש רבים המורכבים מחלקי אייפון מקוריים, שהוחזרו לתעשייה בסין לצרכי מחזור והתגלגלו לשוק השחור. לזה תצרפו חלקים מוברחים שנראים ממש כמו הדבר האמיתי. לאחר בדיקה פיזית קפדנית של המכשיר, בחנו את מערכת ההפעלה; באייפון חדש היא אמורה להיות זריזה וחלקת תנועה. במידה והיא מגיבה באיטיות ייתכן ומדובר בלוח אם ישן, שנועד לגרסה מוקדמת יותר, מה שעלול להעיד על כך שהמכשיר שמוצע לכם הורכב משלל חלקים, או שהוא פשוט איטי ותקול.

אולי זה אנדרואיד?

במקרים מסויימים נארזים מכשירי "אייפון" עם רכיבים גנריים ועליהם מותקנת למעשה מערכת הפעלה אנדרואיד, שעוצבה כדי להראות דומה ככל הניתן לעיצוב הבסיסי של מסכי אייפון. בתפעול של מכשיר חשוד ובכלל, מומלץ לחפש ולנסות להפעיל תכונות ייחודיות למכשירי אפל כמו אפליקציות האפסטור, הסייעת הקולית סירי ותוכנות עזר שאת המראה והתפקוד שלהן אתם מכירים ויכולים לזהות בוודאות כפריטי iOS אותנטיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מריץ iOS או אנדרואיד שרק נראה ככה?/מערכת וואלה!, צילום מסך

מספרי ברזל, התפקדו

בהצצה בגבו של המכשיר תוכלו לראות את המספר הסידורי (IMEI) של הטלפון, מתחת ללוגו המפורסם. המספר ייחודי לכל מכשיר, במידה ומדובר במוצר מקורי. כדי לוודא זאת הכנסו ל-Settings ואז General ובחרו באפשרות About. כאן אמור להופיע שוב אותו מספר - במידה ואין התאמה בין השתיים, מדובר בטלפון מזויף. באייפונים שעוד לא הוגדרו לשימוש ראשוני ניתן למצוא את המספר הסידורי של המכשיר בלחיצה על אייקון המידע (i מוקף עיגול) בפינה הימנית התחתונה של המסך, אחרי הדלקת המכשיר.

תוכלו לוודא את סטטוס האחריות של המכשיר המקושר לאותו מספר סידורי גם באמצעות הרשת באתר של אפל כדי לוודא ראשית שלא מתקבלת הודעה שגיאה, המעידה על מכשיר מזויף. במידה ומדובר במכשיר חדש, אותו מספר אמור להופיע גם על הקופסה המקורית המצורפת למכשיר, אך במכשירים מחודשים ייתכנו החלפות באריזה שאינן מעידות על זיוף בהכרח.

מספרי IMEI. אתר אפל, אתר רשמי
מסך זיהוי מספר ה-IMEI בהפעלה ראשונה של מכשיר./אתר רשמי, אתר אפל
מספרי IMEI. אתר אפל, אתר רשמי
מדבקה עם מספר IMEI בגב המכשיר./אתר רשמי, אתר אפל
  • עוד באותו נושא:
  • אייפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully