וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש באנדרואיד: האפליקציה הרשמית של דאע"ש

אילן גלר

9.8.2015 / 9:32

ארגון המדינה האסלאמית עושה בשנים האחרונות מאמצים גדולים להפיץ במערב תעמולה אנטי-מערבית, ועושה שימוש בכל הטכנולוגיות המערביות לשם כך

אפליקציית דאע"ש. ShutterStock
מה חדש במכלאות היזידים במוסול?/ShutterStock

במהלך החודשים האחרונים נתקלים פעילי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאע"ש) בקשיים רבים בניסיונם להפיץ את התעמולה הרצחנית שלהם ברחבי הרשת. רשתות חברתיות פופולריות כמו פייסבוק וטוויטר, שבעבר נתו להם להם יד חופשית, סוגרים כבר יותר משנה פרופילים החשודים בפעילות טרור, תחת הנחיית ממשלות העולם. למרות שהפעילות של דאע"ש נמשכת בכל הערוצים המקוונים, המאמץ הכבד הכרוך בתפעול המערך כנראה גם הוביל את הפעילים לחפש אפיקים נוחים יותר להפצת מידע.

המצטרפת האחרונה לרשימה היא אפליקציית אנדרואיד רשמית, אותה כמובן לא תוכלו למצוא בחנות האפליקציות של גוגל מאחר ולמרות שענקית החיפוש נוקטת במדיניות מתירנית יותר כלפי מפתחים לעומת אפל, גפ בגוגל פליי עדיין לא מאפשרים לארגון הרצחני להפיץ תעמולה.

עם זאת, חיפוש פשוט בגוגל יוביל אתכם תוך זמן קצר לקובץ ההתקנה, וזה מבלי להיתקל בלינק ברשתות החברתיות או בפורומים (שם מתנהלת פעילות ערה של דאע"ש). באפליקציה תמצאו קישורים לצפייה בסרטוני וידאו (כולל סרטוני ההוצאות להורג המפורסמים), תמונות ואפילו עדכוני חדשות מוקלטים.

בניגוד לעמודים ברשתות חברתיות, הנתונים באפליקציה נתונים תחת פיקוח מתמיד, היא מכילה תמיד את המידע הרלוונטי ביותר שמפעיליה רוים להפיץ ויהיה זה כמעט בלתי אפשרי לאתר כל עותק שלה ולהסירה מהרשת.

במקביל להפצת האפליקציה, מוקדם יותר השנה הקים הארגון גם רשת חברתית עצמאית, ודי מקרטעת, בשם Khalefabook שאמורה לספק את צרכי פעיליה, ואנו בטוחים כי בהמשך נשמע על עוד המצאות ופיתוחים מטעם הארגון הקורא להשמדת התרבות המערבית - אך לצורך כך עושה שימוש נרחב בטכנולוגיות המתקדמות שפותחו על ידי הכופרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully