וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסר שנאה ב-Waze: הגעת ל-"בית הספר הדו לשוני יימח שמם"

משה שטיינמץ

9.8.2015 / 12:53

מי שביקש הבוקר מאפליקציית הניווט הפופולרית הוראות הגעה לבית הספר הדו-לשוני בירושלים, זכה לחזות במסר שנאה שככל הנראה נכתב על ידי משתמש אחר. בחברה מיהרו לתקן את שם המוסד החינוכי שהוצת לפני כשנה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איך עשו את זה בכלל?!/מערכת וואלה!, צילום מסך

כחודש לאחר שהצעירים שהציתו את בית הספר הדו לשוני בירושלים נשלחו לכלא, התעוררו הבוקר בבית הספר לכתובת שנאה מסוג חדש - "סייבר גרפיטי". בתוכנת הניווט החברתית הפופולרית Waze שונה שם בית הספר ל"בית הספר הדו לשוני ימח שמם".

כזכור, האחים שלמה טויטו ונחמן טויטו, פעילי להב"ה מביתר עילית, נשלחו לשנתיים ושנתיים וחצי מאסר בפועל, בהתאמה, בגין שריפת המוסד החינוכי בנובמבר 2014.

אנשי עמותת יד ביד, המפעילה את בית הספר הגישו תלונה ליחידת הסייבר של המשטרה ופנו לווייז, בבקשה לתקן את הכיתוב. "התעוררנו הבוקר בצילה של כתובת שנאה מסוג חדש, 'סייבר-גרפיטי'", אמרו בעמותה. "אנחנו רואים שגם לאחר שנגזר דינם של שניים ממציתי בית הספר, חורשי הרעה עדיין אינם מרפים מהמפעל החינוכי-הקהילתי, המשותף ליהודים וערבים בירושלים ובכל הארץ", הוסיפו.

לא ממש ברור באיזו אופציה עשה שימוש מפגע ה-Waze כדי לשנות את השם, אבל יש סיכוי סביר שהוא נעזר בעורך המפות של Waze. בינתיים מנהלי אפליקציית הניווט מיהרו לתקן את השם ולהסיר את מסר השנאה. עוד לא ברור כמה זמן נותר הביטוי "ימח שמם" בצמוד לשם המוסד על המפה אבל נראה שהשנאה מוצאת דרך לחלחל בכל הזדמנות שהטכנולוגיה מאפשרת.

  • עוד באותו נושא:
  • הסתה
  • waze

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully